Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akční výzkum: výzkum prováděný učitelem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00033971" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00033971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akční výzkum: výzkum prováděný učitelem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této kapitole je představen akční výzkum jako nástroj, který je v rukou praktika (v daném případě učitele) užitečný pro zkvalitňování edukační praxe na základě jejího poznání. Akční výzkum zde chápeme v Elliottově pojetí jako systematickou reflexi profesních situací, kterou praktikové provádějí s cílem tyto situace zlepšit (inovovat). Pojem akční výzkum odkazuje k akci a jejímu zkoumání, přičemž aktérem je zde učitel v roli výzkumníka. Hlavní pozornost je zaměřena na akční výzkum odehrávající se v kontextu školní výuky. Cílem kapitoly je nabídnout čtenáři základní orientaci v cílech, funkcích, fázích a metodách akčního výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Action research: teacher research

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents action research as a tool that helps the practitioner (the teacher) improve the practice on the basis of understanding it better. In accordance with Elliott, action research is seen as a systematic reflection of professional situations that practitioners carry out with the aim of improving/innovating these situations. The term refers to action and its analysis, the agent being the teacher as researcher. The focus of this chapter is action research in the classroom. The aim of the chapter is to present basic introduction into aims, functions, phases and methods of action research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Metodologie věd o výchově: Kvantitativně-scientistické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu

  • ISBN

    80-88778-73-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    303

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly