Akční výzkum: výzkum prováděný učitelem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00033971" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00033971 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akční výzkum: výzkum prováděný učitelem
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole je představen akční výzkum jako nástroj, který je v rukou praktika (v daném případě učitele) užitečný pro zkvalitňování edukační praxe na základě jejího poznání. Akční výzkum zde chápeme v Elliottově pojetí jako systematickou reflexi profesních situací, kterou praktikové provádějí s cílem tyto situace zlepšit (inovovat). Pojem akční výzkum odkazuje k akci a jejímu zkoumání, přičemž aktérem je zde učitel v roli výzkumníka. Hlavní pozornost je zaměřena na akční výzkum odehrávající se v kontextu školní výuky. Cílem kapitoly je nabídnout čtenáři základní orientaci v cílech, funkcích, fázích a metodách akčního výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Action research: teacher research
Popis výsledku anglicky
This chapter presents action research as a tool that helps the practitioner (the teacher) improve the practice on the basis of understanding it better. In accordance with Elliott, action research is seen as a systematic reflection of professional situations that practitioners carry out with the aim of improving/innovating these situations. The term refers to action and its analysis, the agent being the teacher as researcher. The focus of this chapter is action research in the classroom. The aim of the chapter is to present basic introduction into aims, functions, phases and methods of action research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Metodologie věd o výchově: Kvantitativně-scientistické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu
ISBN
80-88778-73-5
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Počet stran knihy
303
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—