Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088620" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe. Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali.
Název v anglickém jazyce
How teachers learn: Professional development as a way to dialogic teaching
Popis výsledku anglicky
The book presents the results of an action research project which aimed to implement dialogic teaching at lower secondary schools and systematically researched subsequent changes. The monograph opens with two theoretical chapters. The first introduces the key concept of dialogic teaching as a mode of communication which organizes teaching with the aim of stimulating students’ thinking and deepening their understanding of taught content. The second chapter discusses how teachers can change their teaching within further professional development and with the help of video-recorded classes they have taught, their analyses, and their reflections. The focal point of the book is a research project with a professional development course for teachers which consisted of theoretical, experiential, and reflective parts.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021084629
Počet stran knihy
325
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—