Dialogism and classroom interaction in English language teaching: A review of Czech research.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078823" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2727" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2727</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-6-878" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-6-878</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dialogism and classroom interaction in English language teaching: A review of Czech research.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the present study is to review Czech research on classroom interaction in English language teaching. We understand classroom interaction as mutual influencing among a teacher and learners while teaching and learning. We view classroom interaction from the perspective of dialogism, which we use as a theoretical and epistemological framework assuming interaction as a unit of analysis. This review analyzes 9 empirical studies published as journal articles, books, book chapters or Ph.D. dissertations in the years 2006?2014. These studies were critically analyzed in the light of dialogism. Important findings include the fact that a number of studies dealt with teacher talk, mainly teacher questions and the use of the target language and the mother tongue. We compare the areas with the situation abroad as reflected in selected reviews of international research, and outline gaps in Czech research.
Název v anglickém jazyce
Dialogism and classroom interaction in English language teaching: A review of Czech research.
Popis výsledku anglicky
The aim of the present study is to review Czech research on classroom interaction in English language teaching. We understand classroom interaction as mutual influencing among a teacher and learners while teaching and learning. We view classroom interaction from the perspective of dialogism, which we use as a theoretical and epistemological framework assuming interaction as a unit of analysis. This review analyzes 9 empirical studies published as journal articles, books, book chapters or Ph.D. dissertations in the years 2006?2014. These studies were critically analyzed in the light of dialogism. Important findings include the fact that a number of studies dealt with teacher talk, mainly teacher questions and the use of the target language and the mother tongue. We compare the areas with the situation abroad as reflected in selected reviews of international research, and outline gaps in Czech research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
878-902
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—