VYUŽITÍ KOOPERATIVNÍCH ČINNOSTÍ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106606" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106606 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf" target="_blank" >http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYUŽITÍ KOOPERATIVNÍCH ČINNOSTÍ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Popis výsledku v původním jazyce
Studie přináší do odborného diskurzu pohled na realizaci kooperativních činností v předškolním vzdělávání. Toto téma v českém prostředí dosud nestálo v centru výzkumného zájmu. Naším cílem je proto zjistit efekty, které přináší kooperativní učení dětí předškolního věku pohledem hlavních aktérů předškolního vzdělávání, tedy učitelek mateřských škol. Data byla sbírána prostřednictvím dotazníků ověřujících zařazování kooperativních činností, které se staly součástí projektu Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání. Dotazník vyplnilo 26 respondentek. Výsledky naznačují, že kooperativní činnosti v mateřských školách přinášejí efekty jak směrem k dětem v podobě komplexního rozvoje klíčových kompetencí, tak směrem k učiteli a jeho sebereflexi.
Název v anglickém jazyce
USE OF COOPERATIVE ACTIVITIES IN PRE-SCHOOL CHILDREN EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The study brings into perspective discourse the realization of cooperative activities in preschool education. This topic has not been at the center of research interest in the Czech environment yet. Therefore the aim ot the study is to reveal the effects of cooperative learning of preschool children on the main factors of preschool education, the preschool teachers. Data was collected through questionnaires verifying the inclusion of cooperative activities, which was a part of the project Support the preliteracy in preschool education. It was completed by 26 respondents. The results suggest that cooperative activities in kindergartens bring effects both towards children in form of complex development of key competences and towards teachers´reflection.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
26-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—