Landscape Architecture Education History in Slovakia and the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43510%2F23%3A43922707" target="_blank" >RIV/62156489:43510/23:43922707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.4324/9781003212645-25" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003212645-25</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003212645-25" target="_blank" >10.4324/9781003212645-25</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Landscape Architecture Education History in Slovakia and the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Spanning more than six decades from beginnings during the former Austro-Hungarian Monarchy to recent times, this chapter provides an account of landscape architecture education history in Czechoslovakia, Slovakia, and the Czech Republic. In former Czechoslovakia, the profession of Sadovnictví a krajinářství started developing in 1962 as part of Horticulture and since 1979 as an independent field of study in Lednice. In 1993, Czech and Slovak branches grew, with Lednice, Nitra, Bratislava, and Prague gradually establishing institutes of higher education. Highlighting the many pathways that education took, educators from all five schools present this chapter.
Název v anglickém jazyce
Landscape Architecture Education History in Slovakia and the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Spanning more than six decades from beginnings during the former Austro-Hungarian Monarchy to recent times, this chapter provides an account of landscape architecture education history in Czechoslovakia, Slovakia, and the Czech Republic. In former Czechoslovakia, the profession of Sadovnictví a krajinářství started developing in 1962 as part of Horticulture and since 1979 as an independent field of study in Lednice. In 1993, Czech and Slovak branches grew, with Lednice, Nitra, Bratislava, and Prague gradually establishing institutes of higher education. Highlighting the many pathways that education took, educators from all five schools present this chapter.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Routledge Handbook of Landscape Architecture Education
ISBN
978-1-03-208041-3
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
233-242
Počet stran knihy
470
Název nakladatele
Routledge, Taylor & Francis Group
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—