Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F09%3A00143373" target="_blank" >RIV/62156489:43670/09:00143373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezigenerační vzdělávání představuje nový trend v rámci vysokoškolské pedagogiky. Autorka ve svém příspěvku analyzuje trendy, které jsou podobné v evropských zemích již od 70. let 20. století. Mezigenerační výměna má jak chronologickou dimenzi, jako např. předávání kulturních a společenských norem, tak i přemosťující dimenzi, jako je vývoj porozumění pro osoby v jiné společenské pozici. Společné vyučování pro různé věkové skupiny (vysokoškolští studenti, středoškolští studenti a případně senioři) je přínosem pro všechny strany i pro celou společnost. Politickým pozadím pro mezigenerační vzdělávání ve vysokoškolském vzdělání je "Světové prohlášení k vysokoškolskému vzdělání pro dvacáté první století" World Declaration on Higher Education for the Twenty-First Century (UNESCO 1998).

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of offers pedagogical bachelor's study program at ILE MUAF

  • Popis výsledku anglicky

    Intergenerational education represents a new trend even in the area of university pedagogy. The author of the report analyzes trends that are similar to trends in European countries since 1970's. Intergenerational exchange consists of a chronological dimension, such as the passing of cultural and social norms, and an overbridging dimension, such as the development of empathy for people at different social positions. Common education for different age groups (university students, high school students andseniors) is a contribution for all parties and the whole society. The political background of intergenerational education in university education is represented by the World Declaration on Higher Education for the Twenty-First Century (UNECSO 1998).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní vědecká konference celoživotního vzdělávání 2009

  • ISBN

    978-80-254-5330-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ircaes s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku