Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F09%3A00143373" target="_blank" >RIV/62156489:43670/09:00143373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Mezigenerační vzdělávání představuje nový trend v rámci vysokoškolské pedagogiky. Autorka ve svém příspěvku analyzuje trendy, které jsou podobné v evropských zemích již od 70. let 20. století. Mezigenerační výměna má jak chronologickou dimenzi, jako např. předávání kulturních a společenských norem, tak i přemosťující dimenzi, jako je vývoj porozumění pro osoby v jiné společenské pozici. Společné vyučování pro různé věkové skupiny (vysokoškolští studenti, středoškolští studenti a případně senioři) je přínosem pro všechny strany i pro celou společnost. Politickým pozadím pro mezigenerační vzdělávání ve vysokoškolském vzdělání je "Světové prohlášení k vysokoškolskému vzdělání pro dvacáté první století" World Declaration on Higher Education for the Twenty-First Century (UNESCO 1998).
Název v anglickém jazyce
Analysis of offers pedagogical bachelor's study program at ILE MUAF
Popis výsledku anglicky
Intergenerational education represents a new trend even in the area of university pedagogy. The author of the report analyzes trends that are similar to trends in European countries since 1970's. Intergenerational exchange consists of a chronological dimension, such as the passing of cultural and social norms, and an overbridging dimension, such as the development of empathy for people at different social positions. Common education for different age groups (university students, high school students andseniors) is a contribution for all parties and the whole society. The political background of intergenerational education in university education is represented by the World Declaration on Higher Education for the Twenty-First Century (UNECSO 1998).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní vědecká konference celoživotního vzdělávání 2009
ISBN
978-80-254-5330-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ircaes s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—