Kariérový vývoj a kariérová připravenost adolescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00176227" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00176227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kariérový vývoj a kariérová připravenost adolescentů
Popis výsledku v původním jazyce
Volba povolání představuje závažnou etapu v celoživotním procesu kariérového vývoje, neboť jedince významným způsobem směruje, ovlivňuje jeho blízkou i vzdálenější profesní perspektivu a řadí se tak mezi nejdůležitější kroky v lidském životě. Psychologové se shodují, že žáci základních škol ještě nejsou pro zodpovědné rozhodování dostatečně zralí. Cílem teoretické studie je proto syntéza poznatků ontogenetické psychologie a teorií kariérového vývoje ve vztahu k prvotní volbě povolání. Příspěvek se dálezabývá kariérovou připraveností adolescentů a riziky kariérového rozhodování na konci povinné školní docházky.
Název v anglickém jazyce
Adolescents' Career Development and Career Readiness
Popis výsledku anglicky
Career choice represents an important phase in the life-long process of career development, as it directs an individual in a significant manner, affects the individual's close as well as more distant professional perspective and thus belongs among the most important steps in a person's life. Psychologists agree that pupils of lower-secondary schools are not yet sufficiently mature for responsible decision-making. The objective of the theoretical study is thus the synthesis of the findings of ontogeneticpsychology and career developmental theories in relation to early career choice. The paper also addresses career readiness of adolescents and risks of career decision-making at the end of compulsory school attendance.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky
ISBN
978-80-557-0239-1
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
256-269
Počet stran knihy
531
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta Banská Bystrica
Místo vydání
Banská Bystrica
Kód UT WoS kapitoly
—