Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mravní usuzování v kontextu profi-volby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10288268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10288268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PhD%20existence%203/sborn%C3%ADk%20odborn%C3%BDch%20p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_tisk.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PhD%20existence%203/sborn%C3%ADk%20odborn%C3%BDch%20p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_tisk.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mravní usuzování v kontextu profi-volby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kognitivista E. Turiel rozlišuje tři domény lidského rozhodování: osobní, konvenční a morální. Profi-volba z gymnázia je podle všeho primárně volbou osobní. Je však zjevné, že zbylé dvě domény jsou v ní také zastoupeny a hrají svou důležitou roli. Cílemtohoto disertačního projektu je především najít odpovědi na otázky, jak se může projevovat mravní usuzování v profi-volbě a jak se projevuje v daných doménách. Příspěvek bude v první řadě prezentací vybraných kvalitativních analýz rozhovorů s gymnazisty.Nezbytnou součástí výzkumu je také odborná diskuse, která spočívá především v uchopení mravního usuzování. Jak se ukázalo, gymnazisté v profi-volbě neřeší klasická morální dilemata ve smyslu tradičního pojetí morálky, jak ji popisuje např. L. Kohlberg.Bylo tedy potřebné v rámci kognitivismu nalézt teorii, která rozšiřuje pojetí morálky např. také o zodpovědnost k sobě samému.

  • Název v anglickém jazyce

    Moral reasoning in the context of career choice

  • Popis výsledku anglicky

    A cognitivist E. Turiel distinguishes among three domains of human decision making: namely personal, moral and conventional. Keeping that in mind, the career choice of high school graduates seems to rank primarily among the personal decision making process. However, it is apparent that the other two domains also affect the target group's career choice, playing a considerable role throughout its process. The primary goal of this study is two-fold, namely to answer the question of how moral reasoning affects the career choice process and how morality as such can be found in this three domains. The study primarily presents a qualitative analysis of interviews with high school graduates. As it turned out, throughout the decision making process students didnot deal with classical moral dilemmas in terms of traditional concepts of morality. It was, therefore, necessary to extend the cognitivist theory of morality by, among others, the notion of self-responsibility.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD Existence III: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-3778-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    90-101

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    20. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000343037400010