Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální vlivy - psychologický fenomén při volbě další vzdělávací a profesní dráhy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43906930" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43906930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/lifele2015050232.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/lifele2015050232.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální vlivy - psychologický fenomén při volbě další vzdělávací a profesní dráhy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie si klade za cíl syntetizovat české, slovenské, ale i zahraniční empirické poznatky o volbě další vzdělávací a profesní dráhy. Pozornost je zaměřena konkrétně na sociální vlivy jako psychologický fenomén, který působí na tento rozhodovací proces u žáků základních škol na konci povinné školní docházky. Hlavní pozornost je věnována roli rodičů a rodiny, konkrétně vlivu rodinného prostředí a rodinných procesů. Dalším tématem je vliv vrstevníků, učitelů a kariérových poradců na volbu dalšívzdělávací a profesní dráhy. Syntéza výzkumných nálezů vychází především z analýzy výzkumných zpráv publikovaných v odborných časopisech.

  • Název v anglickém jazyce

    Social influences - a psychological phenomenon in the choice of further course of education and career

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this overview study is to synthesize Czech, Slovak and foreign empirical findings on the choice of further course of education and career. Attention is focused specifically on social influences as a psychological phenomenon affecting this decision-making process in lower secondary school students at the end of compulsory schooling. The main attention is paid to the roles of parents and family, particularly the influence of family background and family processes. Another issue is the influenceof peers, teachers and career counsellors on the choice of further course of education and career. The synthesis of research findings is based primarily on an analysis of research papers published in journals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    32-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus