Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00209877" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00209877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávacía profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr datproběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch.

  • Název v anglickém jazyce

    Survey of students with and without the school-leaving examination: views on the relevance of education and profession to personal success

  • Popis výsledku anglicky

    An empirically oriented study focused on mapping the views of pupils of secondary technical schools and vocational schools on education and its influence on future jobs, life satisfaction and success. It also evaluates the perceived importance of congruence between the chosen educational and career path and the student's interests. The research was conducted via questionnaires for students in their final year of upper-secondary school with the school-leaving examination (n = 244) and in programs with anapprenticeship certificate (n = 198). Data collection was carried out in 2011 at 20 secondary schools in Prague, the Usti nad Labem region, the Moravian-Silesian region, and the Pilsen region. The performed analyses show that respondents attribute relatively high importance to the areas evaluated. These findings are positive, because the variables investigated are reflected in educational and career decisions, which may have a secondary effect on life satisfaction and personal success.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol

  • ISBN

    978-80-7375-918-6

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    162-175

  • Počet stran knihy

    314

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly