Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00209877" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00209877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch
Popis výsledku v původním jazyce
Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávacía profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr datproběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch.
Název v anglickém jazyce
Survey of students with and without the school-leaving examination: views on the relevance of education and profession to personal success
Popis výsledku anglicky
An empirically oriented study focused on mapping the views of pupils of secondary technical schools and vocational schools on education and its influence on future jobs, life satisfaction and success. It also evaluates the perceived importance of congruence between the chosen educational and career path and the student's interests. The research was conducted via questionnaires for students in their final year of upper-secondary school with the school-leaving examination (n = 244) and in programs with anapprenticeship certificate (n = 198). Data collection was carried out in 2011 at 20 secondary schools in Prague, the Usti nad Labem region, the Moravian-Silesian region, and the Pilsen region. The performed analyses show that respondents attribute relatively high importance to the areas evaluated. These findings are positive, because the variables investigated are reflected in educational and career decisions, which may have a secondary effect on life satisfaction and personal success.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol
ISBN
978-80-7375-918-6
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
162-175
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—