Vliv pohybového omezení na nábytek pro vzdělávání u českých žáků mladšího a staršího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00210917" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00210917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv pohybového omezení na nábytek pro vzdělávání u českých žáků mladšího a staršího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek má napomoci k prohloubení informovanosti o problematice školního nábytku -- jeho výběru a nastavení parametrů, profesního rozvoje a získání potřebných kompetencí v oblasti profesního vzdělávání učitelů na úrovni primární a sekundární sféry.Je průlomovým a základním impulzem v nastolení jednotné metodiky hodnocení školního nábytku na území ČR. Učitel po získání výše zmíněného má být v tomto kontextu nositelem informací o vztahu školního nábytku k jedinci, už jen z toho důvodu, že každý žáks omezením má mít právo na integraci mezi své spolužáky, ale i na základě toho, že s žáky je v téměř každodenním kontaktu. Učitel respektive vzdělávací instituce (škola) je v této souvislosti i tzv. zárukou nastavení individuálních podmínek. Nepřítomnostoptimálních podmínek při používání školního nábytku může vést k zhoršení zdravotního stavu žáka a tím negativně ovlivnit jeho zdraví.
Název v anglickém jazyce
Teffect of movement restrictions on furniture for the czech education of younger and older school age
Popis výsledku anglicky
The article deals with the classification of disability among pupils in terms of interacting diverse disciplines that have a clear impact on the health of children sitting in the Czech Republic. It tracks negatively acting factors that cause deterioration of the health of children. It characterizes good posture with regard to ergonomics and deviations of form and function of the locomotor system. They dealt with compensation and medical aids for children with mobility limitations. The target group are Czech children with age range 6-15 years, broken down by school. The input data are yours; results of anthropometric surveys in the project NIS and IGA, which monitor the development of children in terms of dimensional characteristics. Additional input data are values of international ELSPAC, by means of which they are analyzed by the most frequent diagnoses. The result is an ergonomic handling simulation position and reach distances of children in wheelchairs pupil at the table with stra
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol
ISBN
978-80-7375-918-6
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
184-205
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—