Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing the Degree of Special Educational Needs of Pupils and Students with a Disability with the use of International Classification of Functioning, Disability and Health

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143625" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing the Degree of Special Educational Needs of Pupils and Students with a Disability with the use of International Classification of Functioning, Disability and Health

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The education systems of most (European) countries reflect health impairment of children, pupils and students in term "special educational needs". This term differs in content in different countries. Mostly it reflects effect of the "cause" or "handicap"onto the conditions of education. This text intends to introduce a model of application of the International Classification of Functioning, Disability and Health, which was brought to the Czech legislation and education by a team of specialists from Universities, public service and counselling institutions. The core of it is to focus on children, pupils and students with health impairment (it does not solve therefore question of special educational needs of children with social handicap) and also the fact, that the methodology of ICF operates and solves four-level degree (profundity) of these special educational needs. These quoted levels logically match with relevant degree of special needs support pupil or child should or must get. T

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing the Degree of Special Educational Needs of Pupils and Students with a Disability with the use of International Classification of Functioning, Disability and Health

  • Popis výsledku anglicky

    The education systems of most (European) countries reflect health impairment of children, pupils and students in term "special educational needs". This term differs in content in different countries. Mostly it reflects effect of the "cause" or "handicap"onto the conditions of education. This text intends to introduce a model of application of the International Classification of Functioning, Disability and Health, which was brought to the Czech legislation and education by a team of specialists from Universities, public service and counselling institutions. The core of it is to focus on children, pupils and students with health impairment (it does not solve therefore question of special educational needs of children with social handicap) and also the fact, that the methodology of ICF operates and solves four-level degree (profundity) of these special educational needs. These quoted levels logically match with relevant degree of special needs support pupil or child should or must get. T

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0177" target="_blank" >GA406/09/0177: Kvalita života osob pečujících o člena rodiny s těžkým zdravotním postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "1616?1625"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    10. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku