Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037061" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením upravuje Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a vyhláška 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. U dětí s lehkými a středně těžkými sluchovými vadami se většinou odborníci spolu s rodiči shodnou na integraci do běžné školy. Jedním z cílů základního vzdělávání je připravit žáky na vzdělávání celoživotní. To přináší nový pohled na pojetí výuky a hlavní snahou učitelů základních škol by mělo být naučit své žáky učit se. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Název v anglickém jazyce
We are preparing future teachers to integrate pupils with hearing disabilities
Popis výsledku anglicky
Education of hearing-impaired pupils is regulated by the Law No. 561/2004 Coll. on pre-school, elementary-, higher- and other education and the Regulation No. 73/2005 Coll. on education of children, pupils, and students with special needs, and talented children, pupils, and students. Both parents and experts usually decide to integrate children with light- or medium- hearing impairment into regular schools. One of the goals of elementary education is to prepare the pupils for lifelong learning. It brings a new attitude to education. The most important teachers task should be to teach the pupils how to learn. The results have been obtained during a research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky
ISBN
978-80-210-4951-2
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Počet stran knihy
188
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—