Burnout syndrome among secondary school teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F17%3A43911762" target="_blank" >RIV/62156489:43670/17:43911762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Výskyt syndrómu vyhorenia u učiteľov stredných škôl
Popis výsledku v původním jazyce
V predkladanom článku sa pojednáva o syndróme vyhorenia medzi učiteľmi. V teoretickej časti článku bude popísaný syndróm vyhorenia, jeho fázy a v závere odporúčania, ako s ním bojovať, či sa mu v ideálnom prípade úplne vyhnúť. Keďže je syndróm vyhorenia typický pre pomáhajúce profesie a profesie charakteristické prácou s ľuďmi, bude v empirickej časti popísané výskumné šetrenie na dvoch odborných stredných školách a jednom gymnáziu. Použitý bol dotazník MBI v jeho českom preklade, respondenti boli 54 učitelia troch stredných škôl v Juhomoravskom kraji. Výsledky ukázali alarmujúci počet vyhorených pedagógov, pričom najviac sa vyhorenie manifestuje v emocionálnom vyčerpaní.
Název v anglickém jazyce
Burnout syndrome among secondary school teachers
Popis výsledku anglicky
Presented article deals with burnout syndrome among teachers at secondary education level. Main goal of the theoretical part is to define burnout, its' fazes and prevention. As the burnout syndrome is typical for helping professions, the empirical part describes a research study conducted on three secondary schools. Teachers were presented with MBI questionnaire, 54 participants filled the questionnaire and results showed alarming facts about burnout syndrome among participants. The most affected area seems to be an emotional exhaustion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50103 - Cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017
ISBN
978-80-7509-503-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
150-158
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
12. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—