Evaluační procesy na univerzitě třetího věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F18%3A43914136" target="_blank" >RIV/62156489:43670/18:43914136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evaluační procesy na univerzitě třetího věku
Popis výsledku v původním jazyce
Předmět pedagogické evaluace respektive okruh pedagogické reality se v průběhu času rozšiřuje. Jedním z témat, které je v tomto smyslu v odborné literatuře relativně málo diskutováno, je vzdělávání seniorů. Tato oblast má v podobě univerzit třetího věku dlouhou tradici, a to nejen v České republice. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluaci vzdělávacích aktivit pro seniory realizovaných na půdě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem příspěvku je informovat o procesech a metodách využívaných při evaluaci této činnosti a seznámit s výsledky provedené analýzy na univerzitě třetího věku konkrétní vysoké školy. Příspěvek obsahuje popis vnitřních předpisů upravujících práva a povinnosti jednotlivých aktérů participujících na realizaci vzdělávání. Důležitou součástí příspěvku jsou i návrhy případných opatření ke zlepšení a zefektivnění organizace i obsahu vzdělávání. Východiskem pro zpracování analýzy jsou data z dotazníkových šetření realizovaných ve dvou po sobě jdoucích akademických letech.
Název v anglickém jazyce
Evaluation processes at the university of the third age
Popis výsledku anglicky
The subject of pedagogical evaluation respectively the circle of pedagogical reality is expanding through the years. One issue that is relatively little discussed in the literature is the education of elderly. This area has a long tradition in the form of universities of the third age and not only in the Czech Republic. The content of this paper is focused on the evaluation of educational activities for elderly carried out at the Masaryk University in Brno. The aim of the paper is to inform about the processes and methods used in the evaluation of this activity and to get acquainted with the results of the analysis carried out at the University of the third age which belongs to said institution. The paper also contains a description of the internal acts regulating the rights and obligations of the individual participants involved in the implementation of education. An important part of the paper are suggestions for possible measures or instruments to improve and streamline the organization and content of education. The starting point for the analysis is data from questionnaire surveys conducted in two consecutive academic years.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Otázky evaluace výuky na vysokých školách
ISBN
978-80-7599-024-2
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
155-172
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—