Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluační procesy na univerzitě třetího věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F18%3A43914136" target="_blank" >RIV/62156489:43670/18:43914136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evaluační procesy na univerzitě třetího věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmět pedagogické evaluace respektive okruh pedagogické reality se v průběhu času rozšiřuje. Jedním z témat, které je v tomto smyslu v odborné literatuře relativně málo diskutováno, je vzdělávání seniorů. Tato oblast má v podobě univerzit třetího věku dlouhou tradici, a to nejen v České republice. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluaci vzdělávacích aktivit pro seniory realizovaných na půdě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem příspěvku je informovat o procesech a metodách využívaných při evaluaci této činnosti a seznámit s výsledky provedené analýzy na univerzitě třetího věku konkrétní vysoké školy. Příspěvek obsahuje popis vnitřních předpisů upravujících práva a povinnosti jednotlivých aktérů participujících na realizaci vzdělávání. Důležitou součástí příspěvku jsou i návrhy případných opatření ke zlepšení a zefektivnění organizace i obsahu vzdělávání. Východiskem pro zpracování analýzy jsou data z dotazníkových šetření realizovaných ve dvou po sobě jdoucích akademických letech.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation processes at the university of the third age

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of pedagogical evaluation respectively the circle of pedagogical reality is expanding through the years. One issue that is relatively little discussed in the literature is the education of elderly. This area has a long tradition in the form of universities of the third age and not only in the Czech Republic. The content of this paper is focused on the evaluation of educational activities for elderly carried out at the Masaryk University in Brno. The aim of the paper is to inform about the processes and methods used in the evaluation of this activity and to get acquainted with the results of the analysis carried out at the University of the third age which belongs to said institution. The paper also contains a description of the internal acts regulating the rights and obligations of the individual participants involved in the implementation of education. An important part of the paper are suggestions for possible measures or instruments to improve and streamline the organization and content of education. The starting point for the analysis is data from questionnaire surveys conducted in two consecutive academic years.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Otázky evaluace výuky na vysokých školách

  • ISBN

    978-80-7599-024-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    155-172

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly