Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainable Education on the Example of Establishment of Czech Primary Minority Schools in Interwar Czechoslovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F19%3A43915766" target="_blank" >RIV/62156489:43670/19:43915766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2478/dcse-2019-0008" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/dcse-2019-0008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/dcse-2019-0008" target="_blank" >10.2478/dcse-2019-0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainable Education on the Example of Establishment of Czech Primary Minority Schools in Interwar Czechoslovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this study is the issue of Czech primary minority schools (ISCED 1) in the period of interwar Czechoslovakia. The specific objective is to describe the development of these type of schools as an example of the sustainability process of Czech education and erudition in general in the border areas of the interwar Czechoslovak state; in other words in the areas, which were inhabited predominantly by the German-speaking population. The research is based on the study of archival sources kept mainly in the Archive of the City of Ústí nad Labem and National Archives in Prague as well as on the study of contemporary legislation. The study brings, among other things, a unique view on the process of disseminating and maintaining Czech education through establishing Czech minority schools in the linguistically heterogeneous areas of the Czechoslovak state. It also indicates the importance of this process in the context of the development of Czechoslovak education system after the year 1945.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable Education on the Example of Establishment of Czech Primary Minority Schools in Interwar Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this study is the issue of Czech primary minority schools (ISCED 1) in the period of interwar Czechoslovakia. The specific objective is to describe the development of these type of schools as an example of the sustainability process of Czech education and erudition in general in the border areas of the interwar Czechoslovak state; in other words in the areas, which were inhabited predominantly by the German-speaking population. The research is based on the study of archival sources kept mainly in the Archive of the City of Ústí nad Labem and National Archives in Prague as well as on the study of contemporary legislation. The study brings, among other things, a unique view on the process of disseminating and maintaining Czech education through establishing Czech minority schools in the linguistically heterogeneous areas of the Czechoslovak state. It also indicates the importance of this process in the context of the development of Czechoslovak education system after the year 1945.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Communication for Sustainable Education

  • ISSN

    1691-6301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    91-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus