XI. mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2019 - Udržitelnost ve vzdělávání: Minulost, současnost a budoucnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F19%3A43916367" target="_blank" >RIV/62156489:43670/19:43916367 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
XI. mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2019 - Udržitelnost ve vzdělávání: Minulost, současnost a budoucnost
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem XI. ročníku mezinárodní vědecké konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2019 - Udržitelnost ve vzdělávání. Minulost, současnost a budoucnost? - bylo zhodnotit aktuální trendy v rámci udržitelnosti ve vzdělávání v souvislosti s celoživotním vzděláváním z pohledu empirického výzkumu i praktických zkušeností a diskutovat nad možnostmi jejich dalšího rozvoje. Vzdělávání k udržitelnému rozvoji se v souvislosti s rostoucí celosvětovou populací a omezenými přírodními zdroji stává stále více aktuálnějším tématem obecně veřejných i odborných diskuzí. Ukazuje se, že vzdělávání k udržitelnému rozvoji je vnímáno jako jeden z mnoha způsobů, jak ovlivnit myšlení a chování lidí směrem ke snížení negativních dopadů na životy lidí a životní prostředí vůbec. Nepřekvapí tak, že vzdělávání pro udržitelný rozvoj se objevuje v podobě produktů nabízených institucemi formálního a neformálního vzdělávání pro široké spektrum věkových skupin. Obecně se toto téma ukazuje jako velice významné i pro celoživotní vzdělávání. Nicméně v souvislosti s touto diskuzí a trendem se vytrácí i jiná zásadní otázka: Do jaké míry je vůbec udržitelné samotné vzdělávání, na kterém je postavena naše kultura a dílčí problémy, které s tím souvisí? V tomto kontextu si lze v současné době položit mnoho otázek, jejichž zodpovězení může vyvolat určité znepokojení či dokonce obavy. Do jaké míry, případně jak dlouho je udržitelná situace například v následujících oblastech: zajištění kvalitní výuky dostatečným množstvím erudovaných učitelů na ZŠ, SŠ a VŠ, obecné podpory a zvýšení prestiže učitelů jako klíčového předpokladu pro rozvoj vzdělanosti, dalšího vzdělávání, profesního rozvoje, kariérového řádu, financování a investic do vzdělávacího systému, podpory učňovského školství a středního odborného školství, systému hodnocení žáků a studentů ZŠ, SŠ, VŠ, podpory studentů se specifickými potřebami, rozsahu činnosti akademických pracovníků v souvislosti s hodnocením vědy a výzkumu, flexibility vzdělávacího systému s ohledem na potřeby společnosti a trh práce, rozvoje kompetencí u seniorů v souvislosti s demografickými trendy a rostoucími nároky, společenské odpovědnosti případně občanské aktivity žáků, studentů i širší veřejnosti, adaptability populace na turbulentní politicko-ekonomické prostředí a technologický pokrok.
Název v anglickém jazyce
11th International scientific conference of lifelong learning ICOLLE 2019: Sustainability in Education: Past, Present and Future
Popis výsledku anglicky
The aim of the 11th international conference of lifelong learning ICOLLE 2019 - Sustainability in Education. Past, Present and Future was to review current trends in the sustainability in education with regard to lifelong learning from the point of view of both empirical research and practical experience and discuss possibilities of their further development. In the context of a growing world population and limited natural resources, education for sustainable development has become a very topical issue for both general public and expert discussions. It turns out that education for sustainable development is perceived to be one of many ways how to influence people's thinking and behaviour towards the reducing of negative impacts on people's lives and the environment itself. Not surprisingly, education for sustainable development occurs in the form of products offered by institutions of formal and non-formal education for a wide range of age groups. In general, this topic has proved to be also very important for lifelong learning. Nevertheless, in connection with this discussion and trend, another fundamental question withers away: To what extent is the education itself sustainable, when our culture and the related particular issues build on it? In this context, many questions may arise. Answers to those may give rise to some concern or even fear. To what extent, eventually for how long, is the situation sustainable, for example, in the following areas: ensuring quality education by a sufficient number of educated teachers at primary schools, secondary schools and universities, general support and increasing of teachers' reputation as a key prerequisite for the development of erudition, urther education, professional development, career code, financing and investment in the educational system, support of apprenticeship and secondary vocational education, assessment and evaluation system for students of primary schools, secondary schools and universities, support of students with specific needs, the scope of academic staff activities concerning the evaluation of science and research, the flexibility of the educational system considering the needs of society and labour market, development of skills of older people in connection with the demographic trends and increasing demands, social responsibility, eventually civic activities of pupils, students and the general public, adaptability of the population to the turbulent political-economical environment and technological progress.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
82
Počet zahraničních účastníků
16
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce