XII. mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2020 - Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F20%3A43918288" target="_blank" >RIV/62156489:43670/20:43918288 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.icolleconference.cz/o-konferenci-icolle" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/o-konferenci-icolle</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
XII. mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2020 - Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem XII. ročníku mezinárodní vědecké konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2020 - Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století bylo zhodnotit aktuální trendy v rámci odborného vzdělávání v souvislosti s celoživotním vzděláváním z pohledu empirického výzkumu i praktických zkušeností a diskutovat nad možnostmi jejich dalšího rozvoje. Svět 21. století je spojen zejména s řadou technologických změn, ke kterým dochází téměř neuvěřitelnou rychlostí. Potřeby společnosti se rychle mění a s nimi i poptávka po různých odborných službách. V této souvislosti dochází i k proměně trhu práce. Není proto překvapením, že oblast vzdělávání v tomto směru čelí mnoha výzvám. Jednou z nich je i oblast odborného vzdělávání. V posledních letech můžeme být svědky řady diskuzí na toto téma napříč různými obory. Politiky, odborníky a širší laickou veřejností je na mnoha setkáních prezentována řada různých vizí, jsou připravovány rozličné strategie, definovány různorodé cíle. Společným prvkem těchto diskuzí se stává ovšem fakt, že odborné vzdělávání není již jen otázkou formální přípravy, ale obecně celoživotního vzdělávání jak ve veřejném, tak i v soukromém sektoru. Klíčovým cílem se stává zisk kompetencí pro profesní život. V tomto světle je proto důležité zaměřit se na několik zásadních témat. Jedná se například o proměnu obsahu a průběhu odborného vzdělávání, podporu učitelů, ředitelů a dalších pracovníků v oblasti odborného vzdělávání, zvýšení odborných kapacit, důvěry a vzájemné spolupráce či zvýšení financování a zajištění jeho stability.
Název v anglickém jazyce
12th International Conference of Lifelong Learning ICOLLE 2020 - Importance of Vocational Education and Training in the 21st Century
Popis výsledku anglicky
The aim of the 12th international conference of lifelong learning ICOLLE 2020 - Importance of Vocational Education and Training in the 21st century is to review current trends in the vocationl education with regard to lifelong learning from the point of view of both empirical research and practical experience and discuss possibilities of their further development. The 21st century brought many technological changes and these are happening at incredible speed. The needs of society are transforming really fast, bringing changes in demand for various professional services. This also results in transformation of the labour market. It is not surprising, that the field of education is currently facing many challenges, also in the sphere of vocational education. In the recent years we are witnessing many discussions regarding this topic in various fields of interest. Many different visions are presented by politicians, experts, as well as the wider public at many meetings; miscellaneous strategies are being prepared and various targets defined. The common outcome of these discussions is that vocational education and training is not just a matter of formal education, but it includes lifelong learning in the public as well as the private sectors. The key target becomes gaining of professional and occupational skills. With regard to this we shall focus on the most crucial topics. Among these belong transformation of the contents and course of professional education and training; support of teachers, directors and other professionals in the field of professional education and training; improvement of expertise, trust and mutual cooperation; as well as an increase in funding and ensuring of its stability.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
86
Počet zahraničních účastníků
20
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce