Politika rovnostářství v každodenním životě středních odborných škol v socialistickém Československu v průběhu normalizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920223" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Politika rovnostářství v každodenním životě středních odborných škol v socialistickém Československu v průběhu normalizace
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku je problematika politiky rovnostářství v socialistickém Československu. Konkrétním cílem autorů příspěvku je zachytit a interpretovat projevy politiky rovnostářství vládnoucí Komunistické strany Československa v každodenním životě středních odborných škol v tzv. období normalizace pohledem tehdejších učitelů těchto škol. Příspěvek vychází z historiografického proudu dějin každodennosti. Jako hlavní metoda sběru dat byla zvolena metoda orální historie, která byla doplněna studiem dobové legislativy a archivních zdrojů.
Název v anglickém jazyce
Policy of egalitarianism in everyday life of secondary technical schools in socialist Czechoslovakia after 1968 soviet occupartion
Popis výsledku anglicky
The topic of the paper is the issue of the policy of egalitarianism in socialist Czechoslovakia. The specific aim of the authors is to capture and interpret the manifestations of the policy of egalitarianism of the ruling Czechoslovak Communist Party in the everyday life of secondary technical schools in period of normalization from teachers' point of view. The paper is based on the historio- graphical approach of everyday life history. The oral history method was chosen as the main method of data collection, which was supplemented by a study of contemporary legislation and archival sources.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-24776S" target="_blank" >GA19-24776S: Střední odborná škola v socialistickém Československu pohledem dějin každodennosti. Orálně historické rozhovory s učiteli</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku
ISBN
978-80-7392-367-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
168-171
Název nakladatele
MSD, spol. s r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—