Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socialist Egalitarianism in Everyday Life of Secondary Technical Schools in Czechoslovakia during the Normalization Period (1969–89)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43923099" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43923099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1525/cpcs.2023.1798853" target="_blank" >https://doi.org/10.1525/cpcs.2023.1798853</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1525/cpcs.2023.1798853" target="_blank" >10.1525/cpcs.2023.1798853</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socialist Egalitarianism in Everyday Life of Secondary Technical Schools in Czechoslovakia during the Normalization Period (1969–89)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the realization of official government regulations of egalitarianism policy in secondary technical schools, especially on the informal practice that was &quot;quietly&quot; tolerated by the communist regime. The research is based on the historiographical approach of the history of everyday life. The primary research method is the oral history method based on interviews with witnesses-teachers who worked at secondary technical schools in the period under review. Research using the oral history method is further supplemented by the study of period legislation, periodicals, and the study of archival materials obtained in the National Archives in Prague and the Brno City Archives. The study provides a unique illustration of the application of the policy of egalitarianism in the everyday life of secondary technical schools in the normalization period in Czechoslovakia. In particular, the witnesses&apos; recollections reveal a practice toward some students that went beyond government regulations and influenced their studies in various ways, including admission procedures, dealing with disciplinary offenses, graduation, and obtaining a school-leaving certificate.

  • Název v anglickém jazyce

    Socialist Egalitarianism in Everyday Life of Secondary Technical Schools in Czechoslovakia during the Normalization Period (1969–89)

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the realization of official government regulations of egalitarianism policy in secondary technical schools, especially on the informal practice that was &quot;quietly&quot; tolerated by the communist regime. The research is based on the historiographical approach of the history of everyday life. The primary research method is the oral history method based on interviews with witnesses-teachers who worked at secondary technical schools in the period under review. Research using the oral history method is further supplemented by the study of period legislation, periodicals, and the study of archival materials obtained in the National Archives in Prague and the Brno City Archives. The study provides a unique illustration of the application of the policy of egalitarianism in the everyday life of secondary technical schools in the normalization period in Czechoslovakia. In particular, the witnesses&apos; recollections reveal a practice toward some students that went beyond government regulations and influenced their studies in various ways, including admission procedures, dealing with disciplinary offenses, graduation, and obtaining a school-leaving certificate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-24776S" target="_blank" >GA19-24776S: Střední odborná škola v socialistickém Československu pohledem dějin každodennosti. Orálně historické rozhovory s učiteli</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communist and Post-Communist Studies

  • ISSN

    0967-067X

  • e-ISSN

    1873-6920

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    129-151

  • Kód UT WoS článku

    000992692100006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85149550338