Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pandemie COVID-19 jako fenomén dnešní doby a její odraz v oblasti vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920374" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/256" target="_blank" >http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/256</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pandemie COVID-19 jako fenomén dnešní doby a její odraz v oblasti vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pandemie covidu-19, která nás provází už druhý rok, společnost zaskočila. Nebyli jsme na nic takového připraveni. Pandemie zasáhla všechny oblasti společnosti. Byl ochromen průmysl, zemědělství i služby. Tento příspěvek se zaměřil na to, jak byla ovlivněna oblast vzdělávání, školství. Pandemie změnila všechny oblasti od předškolního až po univerzitní vzdělání. Pro komplexní a objektivnější pohled byly, jsou a jistě budou realizovány také nejrůznější výzkumné sondy, šetření. Využívalo se různé metodologie. Výzkumy byly různého rozsahu, různé úrovně. Setkáváme se s kvantitativními studiemi i kvalitativními přístupy. Obsahem předloženého příspěvku jsou informace o pandemii, včetně popisu situace v celosvětovém měřítku. Jsou uvedena některá statistická data. Dále jsou zmíněna některá šetření spojená s tímto fenoménem ve školách, včetně univerzitního školství. Dále jsou připojeny vlastních postřehy autorky příspěvku. Shrnula, jak ji samotnou ovlivnila pandemie v profesi vyučující na vysoké škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Pandemics as a phenomenon of today and its reflection in the field of education

  • Popis výsledku anglicky

    The covidu-19 pandemic, which has been with us for the second year in a row, has taken the company by surprise. We were not prepared for anything like that. The pandemic affected all areas of society. Industry, agriculture and services were paralyzed. This paper focused on how the field of education was affected. The pandemic changed all areas from preschool to university education. For a comprehensive and more objective view, various research probes and surveys have been, are and will certainly be implemented. Different methodologies were used. The research was of different scope, different levels. We encounter quantitative studies and qualitative approaches. The content of the presented paper is information about the pandemic, including a description of the situation on a global scale. Some statistical data are given. Some surveys related to this phenomenon in schools, including university education, are also mentioned. The author&apos;s own observations are also attached. She summarized how she herself was affected by a pandemic in the university teaching profession.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

  • ISSN

    2570-7612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    6-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus