Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher’s competence for problem-based and research-oriented teaching of vocational subjects in the conditions of digital education and connectivism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43922313" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43922313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciemcee.org/library/books/london/trendsandcompetenciesinvocationaleducation/book.pdf" target="_blank" >https://www.sciemcee.org/library/books/london/trendsandcompetenciesinvocationaleducation/book.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher’s competence for problem-based and research-oriented teaching of vocational subjects in the conditions of digital education and connectivism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter addresses the issue of competencies of vocational education teachers for the preparation, implementation, and evaluation of problem-based and research-oriented teaching. These concepts are changing in the context of digital education and artificial intelligence. It is necessary to find a model allowing the application of constructivist teaching in the conditions of connectivism to education. In the first part, the attention is focused on the theoretical basis of the problem and the current state of knowledge in the field. The next part deals with the competencies of vocational education teachers corresponding to the application of these concepts in the conditions of digital education.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher’s competence for problem-based and research-oriented teaching of vocational subjects in the conditions of digital education and connectivism

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter addresses the issue of competencies of vocational education teachers for the preparation, implementation, and evaluation of problem-based and research-oriented teaching. These concepts are changing in the context of digital education and artificial intelligence. It is necessary to find a model allowing the application of constructivist teaching in the conditions of connectivism to education. In the first part, the attention is focused on the theoretical basis of the problem and the current state of knowledge in the field. The next part deals with the competencies of vocational education teachers corresponding to the application of these concepts in the conditions of digital education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Trends and Competencies in Vocational Education

  • ISBN

    978-1-73993-782-9

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    163-181

  • Počet stran knihy

    303

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly