Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of Secondary School Teachers Towards Professional Development and Innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43923620" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43923620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.53349/resource.2023.is1.a1186" target="_blank" >https://doi.org/10.53349/resource.2023.is1.a1186</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2023.is1.a1186" target="_blank" >10.53349/resource.2023.is1.a1186</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of Secondary School Teachers Towards Professional Development and Innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Being a teacher in vocational education is a challenging profession. The demands on teachers&apos; personal and professional qualities are increasing. Maintaining constant positive motivation to work and further professional development is not easy. In secondary vocational schools in the Czech Republic, teachers of practical teaching and theoretical vocational subjects often work side by side. This paper aims to report the results of a survey conducted at a secondary vocational school focused on gastronomic technology that focused on teachers&apos; attitudes to professional development, preferences in further education and attitudes to innovation. The survey was completed through a questionnaire in the spring of 2022, and 117 teachers responded. This paper will present the results of the survey aimed explicitly at comparing the attitudes and opinions of above defined two different groups of teachers, as well as comparing the results according to professional-demographic characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of Secondary School Teachers Towards Professional Development and Innovation

  • Popis výsledku anglicky

    Being a teacher in vocational education is a challenging profession. The demands on teachers&apos; personal and professional qualities are increasing. Maintaining constant positive motivation to work and further professional development is not easy. In secondary vocational schools in the Czech Republic, teachers of practical teaching and theoretical vocational subjects often work side by side. This paper aims to report the results of a survey conducted at a secondary vocational school focused on gastronomic technology that focused on teachers&apos; attitudes to professional development, preferences in further education and attitudes to innovation. The survey was completed through a questionnaire in the spring of 2022, and 117 teachers responded. This paper will present the results of the survey aimed explicitly at comparing the attitudes and opinions of above defined two different groups of teachers, as well as comparing the results according to professional-demographic characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E source

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

    2313-1640

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    3-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus