Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model spotřebitelské poptávky po chlebovém pečivu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F01%3A11100010" target="_blank" >RIV/62156489:_____/01:11100010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model spotřebitelské poptávky po chlebovém pečivu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován modelování chování českého spotřebitele na trhu chlebovým pečivem. Na základě vytvořeného a statisticky ověřeného modelu zkoumané individuální poptávky byly vypočteny základní charakteristiky spotřebitelského chování: koeficienty cenové a příjmové elasticity poptávky, mezní a průměrný sklon k nákupu. Podle dosažených hodnot koeficientů pružnosti lze modelovanou poptávku prohlásit za cenově i příjmově neelastickou. Chlebové pečivo vykazuje pro průměrného českého spotřebitele normálnínezbytný charakter, což se odráží v jeho běžných reakcích na změnu ceny u tohoto statku. Kromě toho byly sestaveným poptávkovým modelem zjištěny jisté substituční vazby mezi nákupem běžného pečiva a nákupem chlebového pečiva.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Consumer Demand for Baker?s Products

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problem of creation of individual demand model for baker?s products. Values of basic behaviour characteristics of Czech consumer were computed on the base of demand model, which was developed and statistically tested by the author. It is concluded that the demand for baker?s products is inelastic both from viewpoint of prices and consumer?s income. Baker?s products represent normal necessary goods for average Czech consumer. There are some relationships of substitution between breadproducts and roll products.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F00%2F0499" target="_blank" >GA402/00/0499: Výzkum základních charakteristik mikroekonomického prostředí v ČR netradičními metodami počítačové simulace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wroclawiu

  • ISSN

    0324-8445

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    901

  • Číslo periodika v rámci svazku

    leden

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    451-458

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus