Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference analysis of meat and meat products purchases in selected households? categories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F01%3A11100012" target="_blank" >RIV/62156489:_____/01:11100012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preference analysis of meat and meat products purchases in selected households? categories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is focused on the analysis of the consumer preferences, demonstrating the purchases of meat and meat products in different household categories. From the categories, the preference analysis studied the households of employees, farmers self-employees and pensioners. The household?s preference research was realised by indirect approach, concretely by means of the basic characteristic of individual demands. These characteristics were computed from the demand Engels? models, which the author has developed and verified statically. Studied preference structures were assessed (evaluated) on the base of marginal and average propensity to buy, and income elasticity coefficients.

  • Název v anglickém jazyce

    Preference analysis of meat and meat products purchases in selected households? categories

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on the analysis of the consumer preferences, demonstrating the purchases of meat and meat products in different household categories. From the categories, the preference analysis studied the households of employees, farmers self-employees and pensioners. The household?s preference research was realised by indirect approach, concretely by means of the basic characteristic of individual demands. These characteristics were computed from the demand Engels? models, which the author has developed and verified statically. Studied preference structures were assessed (evaluated) on the base of marginal and average propensity to buy, and income elasticity coefficients.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    514-520

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus