Výzkum spotřebitelského chování na trhu s masem a masnými výrobky prostřednictvím počítačové simulace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F02%3A11100020" target="_blank" >RIV/62156489:_____/02:11100020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum spotřebitelského chování na trhu s masem a masnými výrobky prostřednictvím počítačové simulace
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován analýze spotřebitelského chování na základě databáze získané z počítačové simulace trhu s masem a masnými výrobky. Chování domácností na tomto trhu je hodnoceno prostřednictvím běžných poptávkových charakteristik, jejíž hodnoty jsouurčovány na bázi různých matematických forem modelu průřezové Engelovy individuální poptávky (lineární, hyperbolická, mocninná forma modelu). Mezi hodnocené poptávkové charakteristiky, kterými se tento výzkum zabýval, patřil mezní sklon k výdajům za masoa masné výrobky, průměrný sklon k výdajům za maso a masné výrobky a koeficient příjmové elasticity poptávky po mase a masných výrobcích
Název v anglickém jazyce
Research of Consumer Behaviour on Market for Meat and Meat Products Using Computer Simulation
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the analysis of consumer behaviour on the market for meat and meat products. The demand research is based on computer simulation of Czech market for meat and meat products. Household behaviour on the market was evaluated by meanof traditional demand characteristics: marginal and average propensity to expenditures and coefficients of income demand elasticity. These characteristics were computed from linear, hyperbolic and power Engel?s model of individual demand, which author has developed and verified statistically and economically. The comparison of obtained results with analogical values from other domestic and foreign demand analysis revealed the reality of realized computer simulation of the observed market
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP402%2F02%2FP056" target="_blank" >GP402/02/P056: Výzkum spotřebitelského chování na potravinových trzích v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník vědecké konference -Uplatnění mikroekonomických přístupů v hospodářském životě a ve výuce-
ISBN
80-7262-193-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
78-86
Název nakladatele
VŠE-EPH Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 10. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—