Využití vysokosirných topných olejů jako lodního paliva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F15%3AMSM01CL" target="_blank" >RIV/62243136:_____/15:MSM01CL - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/27" target="_blank" >http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/27</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití vysokosirných topných olejů jako lodního paliva
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože není Česká republika přímořským státem, mají zde produkované zbytkové vysokosirné topné oleje velký potenciál uplatnění v oblasti lodních (námořních) paliv. Problematika lodních paliv doznala v poslední době razantních změn a tato práce nabízí komplexní pohled na celkovou situaci včetně aktuální le-gislativy v oblasti maximálního povoleného obsahu síry a nejnovějších trendů pro splnění požadovaných pa-rametrů s ohledem na nedostatek a vysokou cenu nízkosirného lodního paliva. Diskutována je také problema-tika kvalitativních změn topných olejů, které se projevují v průběhu dlouhodobého skladování či přepravy. Dále je představena nová metoda, s jejíž pomocí lze identifikovat nekompatibilní směsi topných olejů a přede-jít tak technologickým potížím během finálního zpracování či případným reklamacím z důvodu nevyhovující kvality oleje.
Název v anglickém jazyce
The Use of High-Sulphur Fuel Oils as a Marine Fuel
Popis výsledku anglicky
Although the Czech Republic is not a coastal state, the high-sulphur fuel oils which are produced there have a great potential for application in the field of marine fuels. The issue of marine fuels has gone through dra-matic changes recently. This workdeals with detailed overview of the overall situation, including the current legislation connected with the maximum permitted sulphur content. The latest trends to achieve the re-quired characteristics with regard to the lack as well as the high price oflow-sulphur marine fuel are men-tioned. The problematic of qualitative changes in the fuel oils that can take place during the long term storage is discussed as well. Furthermore, the new method for the identification of the incompatible fuel oils is pre-sented. The problems with stability could be prevented using this method.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0071" target="_blank" >ED2.1.00/03.0071: Unipetrol výzkumně vzdělávací centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paliva
ISSN
1804-2058
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
48-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—