Ověřená technologie - svařování čelníku spodku hrubé stavby skříně (ŠVAG)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F20%3AN0000003" target="_blank" >RIV/62623753:_____/20:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověřená technologie - svařování čelníku spodku hrubé stavby skříně (ŠVAG)
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek obsahuje návrh, optimalizaci konstrukce i postupu výroby a nakonec i výrobu dílů čelní partie spodku vloženého vozu. Základem výzkumu je mezivozový čelník, který prošel kompletním procesem od prvotního konstrukčního návrhu, přes simulační výpočty deformací po svaření, jejich vyhodnocení, až po výrobu optimalizovaným způsobem. Na konci proběhla validace v podobě měření deformací na skutečném svařenci a jejich porovnání s deformacemi, které předpovídal simulační výpočet. Vyhodnocení ukázalo plný soulad ve směru deformací a jen dílčí soulad v absolutních hodnotách deformací. Podrobnějším rozborem byly identifikovány možné příčiny tohoto jen dílčího souladu a byl dán podnět jak k zlepšení vstupů do simulačních výpočtů, tak i k dalšímu výzkumu v budoucnosti.
Název v anglickém jazyce
Verified technology – welding of car body headstock (ŠVAG)
Popis výsledku anglicky
The result contains design, optimization of both design and production procedures and finally also production of the front part of intermediate car underframe. The research is focused on the headstock at intermediate side which underwent complete process from initial design, further the simulations of its deformations due to welding, their assessment, to the production using optimised procedure. Finally the validation was carried out comparing the measured deformations on the real welded piece to ones which were predicted by the simulations. The assessment demonstrated the full conformity in the direction of deformations and the partial conformity in their absolute values. A possible reason for this partial conformity was identified by a detail analysis and was suggested to improve simulation inputs as well as to further continue with the research in the future.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH03020044" target="_blank" >TH03020044: Návrh a optimalizace svařovaných konstrukcí částí hrubých staveb skříní a podvozků kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Čelník mezivozový
Číselná identifikace
TH03020044-V4
Technické parametry
Minimalizace deformací po svaření dokumentovaná měrovými protokoly zpracovanými po vyrobení svařence. Kontakt: Ing. Eduard Chovanec e-mail: eduard.chovanec@skoda.cz tel: +420 735 794 194
Ekonomické parametry
Úspora nákladů je možná v podobě eliminace nákladů na dodatečné výrobní operace – rovnání za účelem snížení velikosti deformace svařence (u tvarově obdobných dílů, jako je mezivozový čelník, použitý v tomto výzkumném úkolu). Cena dílu, který byl předmětem výzkumu, je kalkulována na 67.500,- Kč. Cena dodatečných operací sloužících k snížení deformace po svařování je kalkulována na 1.065,-Kč / 1 ks. Předpokládaná částka uspořených nákladů na nově se rozbíhající projekty se bude pohybovat okolo 102.000,- Kč / ročně.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
25870637
Název vlastníka
ŠKODA VAGONKA a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—