Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověřená technologie svařování hlavního příčníku spodku hrubé stavby skříně (ŠVAG)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F21%3AN0000007" target="_blank" >RIV/62623753:_____/21:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověřená technologie svařování hlavního příčníku spodku hrubé stavby skříně (ŠVAG)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledek obsahuje návrh, optimalizaci konstrukce i postupu výroby a nakonec i výrobu dílů čelního představku. Ten se skládá s několika svařenců – čelníku, hlavního příčníku a podlahových panelů. Čelní představek (včetně hlavního příčníku) prošel kompletním procesem od prvotního konstrukčního návrhu, přes simulační výpočty deformací po svaření, jejich vyhodnocení, až po výrobu optimalizovaným způsobem. Na konci proběhla validace v podobě měření deformací na skutečném svařenci a jejich porovnání s deformacemi, které předpovídal simulační výpočet. Vyhodnocení ukázalo soulad ve směru deformací a určitý rozptyl v absolutních hodnotách deformací. Podrobnějším rozborem byly hledány možné příčiny tohoto jen dílčího souladu. Jako dominantní byl identifikován vliv lidského faktoru (ruční svařování, ruční předehřev,…) a byla doporučena větší míra automatizace výroby.

  • Název v anglickém jazyce

    Verified welding technology of the crossbar of the bodyshells SVAG

  • Popis výsledku anglicky

    The outcome contains design, optimization of both design and production procedures and finally also production of the front underframe part. It consists of several welded assemblies – headstock, bolster and floor panels. The front underframe part (including the bolster) underwent complete process from initial design, further the simulations of its deformations due to welding, their assessment, to the production using optimised procedure. Finally, the validation was carried out comparing the measured deformations on the real welded piece to ones which were predicted by the simulations. The assessment demonstrated conformity in the direction of deformations and some variation in their absolute values. A possible reason for this partial conformity was investigated by a detail analysis. There was identified an influence of human factor (manual welding, manual pre-heating,…) as dominant and a larger extent of automatization in production was recommended.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH03020044" target="_blank" >TH03020044: Návrh a optimalizace svařovaných konstrukcí částí hrubých staveb skříní a podvozků kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Čelní představek s hlavním příčníkem

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Odpovědná osoba: Ing. Eduard Chovanec e-mail: eduard.chovanec@skoda.cz, tel: +420 735 794 194

  • Ekonomické parametry

    Odhadovaná jednorázová úspora na zákazu NP Ev je v tomto případě stanovena na 15 000,- Kč. Z pohledu celkových nákladů životního cyklu výrobku (fáze vývoj / projekt / konstrukce / výroba / zkoušení / homologace a další) má optimalizace a snížení pracnosti a nákladů prototypového svařence příčníku malý efekt. Snižování pracnosti a nákladů postupnou optimalizací jednotlivých sestav a dílů v daných fázích životní cyklu výrobku je správný směr ke snižování celkových nákladů. Přínosy a možnost aplikace dané optimalizační technologie na vybrané sestavě či dílu je vždy nutno posoudit také s ohledem na její finanční náročnost. Předpokládané dosažitelné přínosy generované projektem včetně jejich tržního uplatnění činí 24 500 000 Kč. Jedná se o rozdíl plánovaných výnosů z úspor 30 800 000 Kč a dodatečných vývojových nákladů 6 300 000 Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    25870637

  • Název vlastníka

    ŠKODA VAGONKA a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem