Funkční vzorek čela tramvaje se sníženým rizikem poranění chodce při střetu s tramvají
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F21%3AN0000004" target="_blank" >RIV/62623753:_____/21:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek čela tramvaje se sníženým rizikem poranění chodce při střetu s tramvají
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu bylo vyvinout čelo tramvaje se zvýšenou bezpečností vůči okolním chodcům a snížení následků nehod s nimi. Projekt byl rozdělen celkem na 8 etap, přičemž hlavním výstupem projektu je funkční vzorek celého čela tramvaje. V jednotlivých etapách popsaných v této zprávě se řešitelé zabývali problematikami vedoucími svou věcnou podstatou k zohlednění všech známých vstupů pro úspěšné vyvinutí takového čela. Výsledkem je moderní vzhledem, konstrukcí, technologiemi výroby, funkčností i vybavením nadčasové tramvajové čelo. Interně byl tento produkt označen jako SafeNOSE. Výsledný funkční vzorek během svého návrhu a realizace vytvořil několik podnětů pro další výzkum a vývoj. O konkurenceschopnosti takového řešení také jasně vypovídá, že od tohoto projektu už se toto řešení nebo jemu podobné na jiné tramvaji neobjevilo. V tomto projektu se podařilo vyvinout vnější obložení tramvaje, které je svými výrobními náklady srovnatelné s běžně dosud používaným řešením ve ŠTR. Vyvinuté řešení dává ŠTRN možnost řešit bezpečnost pro srážku s chodcem pomocí tvarování čela. Řešení pomocí absorpce energie materiálem obložení a jeho uchycením vyžaduje další vývoj v oblasti plastových materiálů.
Název v anglickém jazyce
Functional sample of a safe tram facet with a reduced risk of injury to a pedestrian in a collision with a tram
Popis výsledku anglicky
The aim of the project was to develop tram face with increased safety for the surrounding pedestrians and reduce the consequences of accidents with them. The project was divided into a total of 8 stages, with the main output of the project being a functional sample of the entire tram face. In the individual stages described in this report, the researchers dealt with issues leading to their substance to take into account all known inputs for the successful development of such a lead. The result is a modern tram tram face. In this project, we managed to develop the outer lining of the tram, which is comparable in production costs to the commonly used solution in Škoda. The developed solution makes it possible to solve safety for a collision with a pedestrian by shaping the forehead. The solution by absorbing energy through the lining material and attaching it requires further development in the field of plastic materials.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20441" target="_blank" >FV20441: Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Safe nose
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Odpovědná osoba: Ing. Jiří Vokoun: email:jiri.vokou@skoda.cz, tel: +420 734 787 653
Ekonomické parametry
Očekávané ekonomické přínosy: Ukazatel v tis. Kč 1. rok 2. rok 3. rok Tržby dle žádosti 0 Kč 14 000 tis. Kč 14 000tis. Kč Tržby očekávané 0 Kč 24 000 tis. Kč 26 000tis. Kč Export dle žádosti 0 Kč 12 600 tis. Kč 12 600 tis. Kč Export očekávané 0 Kč 16 800 tis. Kč 18 200 tis. Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
62623753
Název vlastníka
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—