Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj chemického vzdělávání v souvislosti s rozvojem chemie jako vědy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F00%3A5818" target="_blank" >RIV/62690094:18440/00:5818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj chemického vzdělávání v souvislosti s rozvojem chemie jako vědy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je pojednáno o historických souvislostech vývoje chemie jako vědy a předmětu vyučování ve vztahu k formování didaktiky chemie jako interdeisciplinárního vědního oboru. Popsány jsou důsledky tvorby prvních učebnic chemie a snah o zavedení chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na různých úrovních školských systémů. Analyzován je způsob výuky chemie v Německu, v Anglii, ve Francii, v USA a v Rusku, který potvrzuje oprávněnost samostatně rozvíjeného vědního oboru - didaktiky chemie.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Chemical Education in Connection with the Development of chemistry as a Science

  • Popis výsledku anglicky

    Historical relations of the development of chemistry as a science and a technig subject on one hand and the formation of didactics of chemistry as an interdisciplinary science branch on the other are dealt with in the paper. The consequences are described of the formation of first chemistry textbooks and efforts at introducing chemistry as a general education subject at different levels of education systems. The analysis of chemical teaching in Germany,England, France, USA and Russia confirms the raisond`etre of an independently developed science branch - didactics of chemistry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    94

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus