Learning from graphical presentation in science and technical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F02%3A00000544" target="_blank" >RIV/62690094:18440/02:00000544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning from graphical presentation in science and technical education
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution claims to analyze various ways of processing non-verbal (graphic,image) information by students during their education of natural and technical sciences subject matter. Partial aims of our described activities focus on the role of graphic material and information in teaching texts and among them the main concern is devoted to electronic form of presentation i.e. the role of computer graphics, animation and simulation of the phenomena of natural and technical sciences and their principles and to the description, interpretation and application of models of elaborating graphical information by students and last but not least to making efficient use of graphic and image in testing.
Název v anglickém jazyce
Learning from graphical presentation in science and technical education
Popis výsledku anglicky
The contribution claims to analyze various ways of processing non-verbal (graphic,image) information by students during their education of natural and technical sciences subject matter. Partial aims of our described activities focus on the role of graphic material and information in teaching texts and among them the main concern is devoted to electronic form of presentation i.e. the role of computer graphics, animation and simulation of the phenomena of natural and technical sciences and their principles and to the description, interpretation and application of models of elaborating graphical information by students and last but not least to making efficient use of graphic and image in testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1165" target="_blank" >GA406/02/1165: Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Engineering Education Symposium: Ingenieur des 21, Jahrhunderts, Sankt Peterburg
ISBN
ISBN 5-94211-07
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
487-491
Název nakladatele
Boston Spectr. a Technishe Universitat Sankt Peterburg
Místo vydání
Sankt Peterburg
Místo konání akce
Sankt Peterburg
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—