Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning from graphical presentation in science and technical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F02%3A00000544" target="_blank" >RIV/62690094:18440/02:00000544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning from graphical presentation in science and technical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution claims to analyze various ways of processing non-verbal (graphic,image) information by students during their education of natural and technical sciences subject matter. Partial aims of our described activities focus on the role of graphic material and information in teaching texts and among them the main concern is devoted to electronic form of presentation i.e. the role of computer graphics, animation and simulation of the phenomena of natural and technical sciences and their principles and to the description, interpretation and application of models of elaborating graphical information by students and last but not least to making efficient use of graphic and image in testing.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning from graphical presentation in science and technical education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution claims to analyze various ways of processing non-verbal (graphic,image) information by students during their education of natural and technical sciences subject matter. Partial aims of our described activities focus on the role of graphic material and information in teaching texts and among them the main concern is devoted to electronic form of presentation i.e. the role of computer graphics, animation and simulation of the phenomena of natural and technical sciences and their principles and to the description, interpretation and application of models of elaborating graphical information by students and last but not least to making efficient use of graphic and image in testing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1165" target="_blank" >GA406/02/1165: Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Engineering Education Symposium: Ingenieur des 21, Jahrhunderts, Sankt Peterburg

  • ISBN

    ISBN 5-94211-07

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    487-491

  • Název nakladatele

    Boston Spectr. a Technishe Universitat Sankt Peterburg

  • Místo vydání

    Sankt Peterburg

  • Místo konání akce

    Sankt Peterburg

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku