Podmínky pro rozvoj speciálně pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ (výsledky výzkumu).
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00002116" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00002116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podmínky pro rozvoj speciálně pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ (výsledky výzkumu).
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky výzkumu "Deskripce a analýza podmínek vzdělávání žáků se speciálními potřebami na 1. stupni ZŠ" realizovaném Ústavem primární a preprimární edukace PdF UHK v roce 2005, které vypovídají o speciálně-pedagogických kompetencích učitelů běžných škol. Výzkumný soubor sestával ze 142 učitelů a výsledky byly zpracovány standardními matematicko-statistickými postupy. Srovnávány byly např. podmínky učitelů s integrovaným žákem se SPU a mentální retardací, podmínky pro vzdělávání učitelů, využívání ICT.
Název v anglickém jazyce
The conditions for the development of competences in special education of the primary education teachers (the results of research).
Popis výsledku anglicky
The article presents selected results of the research "Description and analysis of conditions of education of children with special needs in primary school". Research was realized by The Departement of primary and preprimary education (Faculty of Education, University of Hradec Kralove) in 2005. This article testifies to teaching in special education and competences of the primary education teachers. The research sample consisted of 142 teachers and the results were processed by standard mathematical-statistical methods. There were compared e.g. teaching conditions of an integrated pupil with learning disabilities or mental handicap, conditions for further education of teachers, using ICT.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA HUMANICA
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
95-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—