E-LEARNING A BLENDED LEARNING NA UNIVERSITĚ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning and blended learning at the university
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on effective approach to teaching an learning in higher education, regarding dramatic development information and communication technologies. There are shown techniques, which are effective in the networked environment, e.g. like e-learning, collaborative learning, and possibilities deployment of information technologies for integrating face-to-face and on-line learning. Information and communication technologies must be harnessed to support goals of new knowledge society. They have great potential for knowledge dissemination, effective learning and the development of more efficient education services. This potential will not be realized unless these technologies serve rather than drive the implementation of education strategies. Tobe effective, ICT should be combined with more traditional technologies such as books, radios, CD's etc., and be more extensively applied to the training of teachers.
Název v anglickém jazyce
E-learning and blended learning at the university
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on effective approach to teaching an learning in higher education, regarding dramatic development information and communication technologies. There are shown techniques, which are effective in the networked environment, e.g. like e-learning, collaborative learning, and possibilities deployment of information technologies for integrating face-to-face and on-line learning. Information and communication technologies must be harnessed to support goals of new knowledge society. They have great potential for knowledge dissemination, effective learning and the development of more efficient education services. This potential will not be realized unless these technologies serve rather than drive the implementation of education strategies. Tobe effective, ICT should be combined with more traditional technologies such as books, radios, CD's etc., and be more extensively applied to the training of teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ED-MEDIA
ISBN
1-880094-62-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Association for the advancement of computing in education
Místo vydání
Chesapeake
Místo konání akce
VIENNA, AU
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—