Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-LEARNING A BLENDED LEARNING NA UNIVERSITĚ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning and blended learning at the university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on effective approach to teaching an learning in higher education, regarding dramatic development information and communication technologies. There are shown techniques, which are effective in the networked environment, e.g. like e-learning, collaborative learning, and possibilities deployment of information technologies for integrating face-to-face and on-line learning. Information and communication technologies must be harnessed to support goals of new knowledge society. They have great potential for knowledge dissemination, effective learning and the development of more efficient education services. This potential will not be realized unless these technologies serve rather than drive the implementation of education strategies. Tobe effective, ICT should be combined with more traditional technologies such as books, radios, CD's etc., and be more extensively applied to the training of teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning and blended learning at the university

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on effective approach to teaching an learning in higher education, regarding dramatic development information and communication technologies. There are shown techniques, which are effective in the networked environment, e.g. like e-learning, collaborative learning, and possibilities deployment of information technologies for integrating face-to-face and on-line learning. Information and communication technologies must be harnessed to support goals of new knowledge society. They have great potential for knowledge dissemination, effective learning and the development of more efficient education services. This potential will not be realized unless these technologies serve rather than drive the implementation of education strategies. Tobe effective, ICT should be combined with more traditional technologies such as books, radios, CD's etc., and be more extensively applied to the training of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ED-MEDIA

  • ISBN

    1-880094-62-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Association for the advancement of computing in education

  • Místo vydání

    Chesapeake

  • Místo konání akce

    VIENNA, AU

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku