Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní plavecké dovednosti ve výuce plavání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003044" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní plavecké dovednosti ve výuce plavání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Základní plavecké dovednosti tvoří výchozí bod pro výuku plavání. My jsme měřili úroveň vybraných plaveckých dovedností u studentů 1. ročníku KTVS UHK. Cílem našeho měření bylo zjistit, jaká je úroveň těchto dovedností po 10 letech od ukončení povinné základní plavecké výuky. Vytvořili jsme pětibodové škály: skok střemhlav, opakované dýchání, splývání v poloze na prsa, splývání v poloze na znak, výlov dvou předmětů. Testovali jsme tři skupiny studentů: studenti obrové TV, studenti pedagogiky volného času, studenti učitelství pro 1. stupeň základní školy. Skupiny TV a VMV dopadly v testování velmi podobně. Studenti ZS1 za oběma těmito skupinami výrazně zaostávají. Velký rozdíl byl pravděpodobně zapříčiněn odmítáním testování u některých studentů. Soudíme, že je důležité, aby za základní plaveckou výukou následovala i výuka zdokonalovací.

  • Název v anglickém jazyce

    The Basic Swimming Skills in Swimming Education

  • Popis výsledku anglicky

    The basic swimming skills make an initial point for swimming education. We tested the reached level of select skills in group of the first semester students of the DPES UHK. We wanted to discover the level of these skills after swimming education had been finished 10 years ago. We set up five-point scales: dive head forward, breathing, gliding on breast position, gliding on back position, to dive and to pick up two objects. We tested three groups: PE students), Leisure Time Activities students and Teaching for Primary Schools Education students. The TV and VMV groups came out very similarly in evaluation. The ZS1 group drags behind these groups expressively. The high dispersion supposedly results from bad cooperation of ZS1 group students. Some of themrefused testing. It is important the basic swimming education was followed with improving swimming education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus