Základní plavecké dovednosti ve výuce plavání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003044" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní plavecké dovednosti ve výuce plavání
Popis výsledku v původním jazyce
Základní plavecké dovednosti tvoří výchozí bod pro výuku plavání. My jsme měřili úroveň vybraných plaveckých dovedností u studentů 1. ročníku KTVS UHK. Cílem našeho měření bylo zjistit, jaká je úroveň těchto dovedností po 10 letech od ukončení povinné základní plavecké výuky. Vytvořili jsme pětibodové škály: skok střemhlav, opakované dýchání, splývání v poloze na prsa, splývání v poloze na znak, výlov dvou předmětů. Testovali jsme tři skupiny studentů: studenti obrové TV, studenti pedagogiky volného času, studenti učitelství pro 1. stupeň základní školy. Skupiny TV a VMV dopadly v testování velmi podobně. Studenti ZS1 za oběma těmito skupinami výrazně zaostávají. Velký rozdíl byl pravděpodobně zapříčiněn odmítáním testování u některých studentů. Soudíme, že je důležité, aby za základní plaveckou výukou následovala i výuka zdokonalovací.
Název v anglickém jazyce
The Basic Swimming Skills in Swimming Education
Popis výsledku anglicky
The basic swimming skills make an initial point for swimming education. We tested the reached level of select skills in group of the first semester students of the DPES UHK. We wanted to discover the level of these skills after swimming education had been finished 10 years ago. We set up five-point scales: dive head forward, breathing, gliding on breast position, gliding on back position, to dive and to pick up two objects. We tested three groups: PE students), Leisure Time Activities students and Teaching for Primary Schools Education students. The TV and VMV groups came out very similarly in evaluation. The ZS1 group drags behind these groups expressively. The high dispersion supposedly results from bad cooperation of ZS1 group students. Some of themrefused testing. It is important the basic swimming education was followed with improving swimming education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—