Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologie morálky a výchova charakteru žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10070697" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10070697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologie morálky a výchova charakteru žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text této monografie je rozdělen na dvě části. Psychologická část práce vychází z rozboru základních psychologických koncepcí morálního vývoje J. Piageta a L. Kohlberga. V následujících kapitolách je morální vývoj posuzován z hlediska pohlaví, inteligence, vlivu náboženství, vztahu mezi kognitivními a emocionálními aspekty osobnosti atd. V závěrečné kapitole první části práce je prezentována psychologická analýza školního podvádění opírající o data vlastního(původního)autorova výzkumu. V pedagogicky zaměřené části práce jsou presentovány cíle, obsah a metody mravní výchovy, výchova k hodnotám a utváření charakteru žáků. Tyto části přinášejí nejen nezbytné teoretické vymezení, ale jsou zpracovány i prakticko-metodicky. Závěrečná kapitola se zabývá roliučitelů při formování charakteru žáků s akcentem na zkoumání etické dimenze učitelské profese (s oporou o původní výzkumná data).

  • Název v anglickém jazyce

    Moral Psychology and Character Education in Students

  • Popis výsledku anglicky

    The text of this monograph is divided into two parts. The psychological part is based on rudimentary psychological concepts of moral development (J. Piaget, L. Kohlberg). In the following chapters is moral development assessed in terms of gender, intelligence, religion influence, relation between cognitive/emotional personality aspects and so on. The final section of the first part introduces the psychological analysis of the school cheating, which is based on data from the author´s own research. In thepedagogically orientated part of the text are presented goals, content and methods of moral education, character and values education of students. These sections do not only offer the neccessary theoretical background, but bring practical nad methodicalguidelines too. The final chapter examines the role of the teachers while forming character in students with a special focus on the teaching profession ethical dimensions(based on original research).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-108-2

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy