Psychologie morálky a výchova charakteru žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10070697" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10070697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologie morálky a výchova charakteru žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Text této monografie je rozdělen na dvě části. Psychologická část práce vychází z rozboru základních psychologických koncepcí morálního vývoje J. Piageta a L. Kohlberga. V následujících kapitolách je morální vývoj posuzován z hlediska pohlaví, inteligence, vlivu náboženství, vztahu mezi kognitivními a emocionálními aspekty osobnosti atd. V závěrečné kapitole první části práce je prezentována psychologická analýza školního podvádění opírající o data vlastního(původního)autorova výzkumu. V pedagogicky zaměřené části práce jsou presentovány cíle, obsah a metody mravní výchovy, výchova k hodnotám a utváření charakteru žáků. Tyto části přinášejí nejen nezbytné teoretické vymezení, ale jsou zpracovány i prakticko-metodicky. Závěrečná kapitola se zabývá roliučitelů při formování charakteru žáků s akcentem na zkoumání etické dimenze učitelské profese (s oporou o původní výzkumná data).
Název v anglickém jazyce
Moral Psychology and Character Education in Students
Popis výsledku anglicky
The text of this monograph is divided into two parts. The psychological part is based on rudimentary psychological concepts of moral development (J. Piaget, L. Kohlberg). In the following chapters is moral development assessed in terms of gender, intelligence, religion influence, relation between cognitive/emotional personality aspects and so on. The final section of the first part introduces the psychological analysis of the school cheating, which is based on data from the author´s own research. In thepedagogically orientated part of the text are presented goals, content and methods of moral education, character and values education of students. These sections do not only offer the neccessary theoretical background, but bring practical nad methodicalguidelines too. The final chapter examines the role of the teachers while forming character in students with a special focus on the teaching profession ethical dimensions(based on original research).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-108-2
Počet stran knihy
197
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—