Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Significant aspects of professional orientation of beginning teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866468" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume25.htm" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume25.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Significant aspects of professional orientation of beginning teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper summarizes the results of a qualitative research concerning the process of becoming a teacher based on the concept of professional identification. A semi-structured in-depth interview combined with the ?lifeline? method (Schütze, 1991)were used. The research results carried out on 13 teachers (men/women) having experience ranging from 1 to 6 years prevalently at the 2nd stage of primary schools show that the success rate among beginning teachers in forming a relationship with their professionwhich later leads to the identification with the profession, and to a takeover of resulting professional obligations, is connected with both internal and external factors. Connecting one´s own future with the profession of a teacher is preceded by self-affirmation telling oneself that the work satisfies the internal needs of the individual and enables him/her to assert his/her abilities. On the basis of this research, we have identified significant internal variables, which are part of

  • Název v anglickém jazyce

    Significant aspects of professional orientation of beginning teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the results of a qualitative research concerning the process of becoming a teacher based on the concept of professional identification. A semi-structured in-depth interview combined with the ?lifeline? method (Schütze, 1991)were used. The research results carried out on 13 teachers (men/women) having experience ranging from 1 to 6 years prevalently at the 2nd stage of primary schools show that the success rate among beginning teachers in forming a relationship with their professionwhich later leads to the identification with the profession, and to a takeover of resulting professional obligations, is connected with both internal and external factors. Connecting one´s own future with the profession of a teacher is preceded by self-affirmation telling oneself that the work satisfies the internal needs of the individual and enables him/her to assert his/her abilities. On the basis of this research, we have identified significant internal variables, which are part of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The new educational review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    81-95

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus