Expertní evaluace výukových počítačových modelů acidobazických titrací jako alternativních prostředků výuky chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000639" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000639 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000639
Výsledek na webu
<a href="http://www.media4u.cz/mmx42012.pdf" target="_blank" >http://www.media4u.cz/mmx42012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Expertní evaluace výukových počítačových modelů acidobazických titrací jako alternativních prostředků výuky chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním zdrojem vědeckých poznatků v chemii jsou pozorování a experimenty. Díky rozvoji ICT je možné chemické experimenty přenést do virtuálního prostředí. Zaměřili jsme se na výukové počítačové modely acidobazické titrace, které jsou volně dostupné z internetu. Ze souboru 35 nalezených aplikací jsme vybrali tři typové případy, které se liší svým obsahem, zpracováním, interaktivitou a stupni volnosti a ty jsme podrobili expertní evaluaci s cílem zjistit názor odborníků z řad učitelů a didaktiků chemie aanalytických chemiků na kvalitu zpracování a potenciál použití těchto výukových aplikací ve výuce chemie.
Název v anglickém jazyce
Expert Evaluation of Educational Computer Models of Acid-Base Titration as Alternative Means of Chemistry Teaching
Popis výsledku anglicky
Observations and experiments are the main sources of scientific knowledge in Chemistry. Developments in ICT allow chemical experiments to be simulated in a virtual environment. This article evaluates educational computer acid-base titration models whichare freely available on the Internet. Three model examples differing in content, arrangement, interactivity and degrees of freedom, were chosen from a total group of 35 examples. The accuracy of the programs as well as their usability in Chemistry teaching were evaluated by the experts from a field of teachers, didactic and analytical chemists.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
X4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
69-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—