Current Challenges for Computer Supported School Chemical Experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00003027" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00003027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Current Challenges for Computer Supported School Chemical Experiments
Popis výsledku v původním jazyce
In the article we deal with the topic of Virtual Measuring Devices working in the computer supported measuring system in general chemistry education. We discuss the theoretical base for application of experiments in the chemistry education and its computer support. One of the challenges for chemistry education is so-called "single-step mode" measurement method. Three types of this mode are discussed and examples provided: single-step mode on one experiment, single-step mode on comparison of samples andsingle-step mode on a set of experiments. Presented examples of class chemical experiment were carried out in the Vernier system.
Název v anglickém jazyce
Current Challenges for Computer Supported School Chemical Experiments
Popis výsledku anglicky
In the article we deal with the topic of Virtual Measuring Devices working in the computer supported measuring system in general chemistry education. We discuss the theoretical base for application of experiments in the chemistry education and its computer support. One of the challenges for chemistry education is so-called "single-step mode" measurement method. Three types of this mode are discussed and examples provided: single-step mode on one experiment, single-step mode on comparison of samples andsingle-step mode on a set of experiments. Presented examples of class chemical experiment were carried out in the Vernier system.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of education in the 21st century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
24
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—