Virtual Measuring Devices in Chemistry Education as Means of Science Competences Building
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43865376" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43865376 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Measuring Devices in Chemistry Education as Means of Science Competences Building
Popis výsledku v původním jazyce
In the proposed contribution we deal with topic Virtual Measuring Devices realised by computer supported measuring system in general chemistry education. One of challenges for chemistry education is so-called "single-step mode" measures. Three types of this mode are discussed and exampled: single-step mode on one experiment, single-step mode on samples comparison and single-step mode on set of experiments. Presented examples of class chemical experiment were realised on system Vernier on base of learners science competences building.
Název v anglickém jazyce
Virtual Measuring Devices in Chemistry Education as Means of Science Competences Building
Popis výsledku anglicky
In the proposed contribution we deal with topic Virtual Measuring Devices realised by computer supported measuring system in general chemistry education. One of challenges for chemistry education is so-called "single-step mode" measures. Three types of this mode are discussed and exampled: single-step mode on one experiment, single-step mode on samples comparison and single-step mode on set of experiments. Presented examples of class chemical experiment were realised on system Vernier on base of learners science competences building.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Chemistry education 2011 : scientific articles : conference proceedings
ISBN
978-9984-45-421-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
32-39
Název nakladatele
Latvijas universit?te
Místo vydání
Riga
Místo konání akce
Riga
Datum konání akce
14. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—