Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ireversibilní kapesní ohřívače v školních chemických experimentech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00001983" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00001983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ireversibilní kapesní ohřívače v školních chemických experimentech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou diskutovány problémy se zvyšováním zájmu o vzdělávání v přírodovědných předmětech, včetně výuky chemie. Orientace na produkty každodenní potřeby se jeví jako jeden z dlouhodobých faktorů mající za následek vyšší míru informovanosti veřejnosti o důsledcích chemie nejen pro životní prostředí. K této skupině produktů patří i nevratné (ireversibilní) "chemické" kapesní ohřívače na bázi exotermické reakce oxidace železa. Oblast našeho zájmu se soustředí jak na přípravu výukových materiálů kobjasnění složení a principů fungování těchto "chemických ohřívačů" (objasnění reakčních mechanizmů, energetických změn, technických parametrů, podmínek využití apod.) tak na ladění školních experimentů s těmito materiály.

  • Název v anglickém jazyce

    Irreversible Hand Warmers in the School Chemical Experiments

  • Popis výsledku anglicky

    In the article are discussed problems with motivation for primary chemistry education. Problems are derived from high level of abstraction, low relationship to everyday's life, missing of class experiments etc. Hand warmers are one example for motivationin science (chemistry) education. One group of hand warmers are irreversible warmers (based on exothermically reaction of iron oxidation). We prepared different educational materials, experiments etc. about "chemical warmers" (reaction mechanism, energetically changes, technical conditions, practical using etc.).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inovačné trendy v prirodovednom vzdelávaní

  • ISBN

    978-80-8082-131-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    76-78

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku