Ireversibilní kapesní ohřívače v školních chemických experimentech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00001983" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00001983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ireversibilní kapesní ohřívače v školních chemických experimentech
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou diskutovány problémy se zvyšováním zájmu o vzdělávání v přírodovědných předmětech, včetně výuky chemie. Orientace na produkty každodenní potřeby se jeví jako jeden z dlouhodobých faktorů mající za následek vyšší míru informovanosti veřejnosti o důsledcích chemie nejen pro životní prostředí. K této skupině produktů patří i nevratné (ireversibilní) "chemické" kapesní ohřívače na bázi exotermické reakce oxidace železa. Oblast našeho zájmu se soustředí jak na přípravu výukových materiálů kobjasnění složení a principů fungování těchto "chemických ohřívačů" (objasnění reakčních mechanizmů, energetických změn, technických parametrů, podmínek využití apod.) tak na ladění školních experimentů s těmito materiály.
Název v anglickém jazyce
Irreversible Hand Warmers in the School Chemical Experiments
Popis výsledku anglicky
In the article are discussed problems with motivation for primary chemistry education. Problems are derived from high level of abstraction, low relationship to everyday's life, missing of class experiments etc. Hand warmers are one example for motivationin science (chemistry) education. One group of hand warmers are irreversible warmers (based on exothermically reaction of iron oxidation). We prepared different educational materials, experiments etc. about "chemical warmers" (reaction mechanism, energetically changes, technical conditions, practical using etc.).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovačné trendy v prirodovednom vzdelávaní
ISBN
978-80-8082-131-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
76-78
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—