Současný stav chemického experimentu na středních odborných školách nechemického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10283422" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10283422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současný stav chemického experimentu na středních odborných školách nechemického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na chemické experimenty na českých středních odborných školách nechemického zaměření. Jelikož jsou experimenty nedílnou součástí přírodovědného vzdělávání, jejich absence má fatální dopad na výstup vzdělávání. Autor tohoto příspěvkupředkládá výsledky výzkumu zaměřené na názory žáků na chemický experiment a názory žáků na četnost zařazování chemického experiemntu do výuky na základních a středních školách. Z výsledků vyplývá, že na středních odborných školách nechemického zaměření jsou experimenty v chemii zařazovány velice zřídka. Učitelé pravděpodobně postrádají metodickou podporu k provádění experimentů, čelí také problému nedostatečného vybavení.
Název v anglickém jazyce
Current State of Chemistry Experiment at Non-chemical Vocational Schools
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on chemistry experiments in chemistry education at non-chemical secondary vocational schools in the Czech Republic. As experiments are one of inseparable components of science education, their missing out has fatal impact on the educational outcome. In this paper, the author offers results of a research focused on students' opinion about chemical experiment as well as the students' opinions on frequency of the experiment inclusion in chemistry education on elementary and secondary school. The results show that chemistry experiments at non-chemical vocational schools are quite rare. Teachers probably lack methodological support to conduct experiments, maybe facing problems with insufficient equipment etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CHEMagazín
ISSN
1210-7409
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
35-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—