Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv výuky na postoje žáků SOŠ k chemii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10139218" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10139218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0FNXLpUPaQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0FNXLpUPaQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.43" target="_blank" >10.14712/18047106.43</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv výuky na postoje žáků SOŠ k chemii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumné šetření je zaměřeno na postoje žáků středních odborných škol (SOŠ) nechemického zaměření k chemii. Cílem je zjistit a porovnat postoje žáků na začátku a na konci školního roku, tedy po příchodu na střední školu a po skončení výuky chemie. Zadaný dotazník obsahoval tři otázky s otevřenou odpovědí a jednu otázku se škálou 1-5. Z výsledků je možné vyvozovat zpřesnění představ žáků o chemii posun v jejich vnímání užitečnosti chemie pro život. Přesto žáci hodnotí chemii známkou 3. V závěru příspěvku jsou uvedeny možnosti dalších kroků nutných pro optimalizaci výuky chemie ve specifickém prostředí SOŠ nechemického zaměření.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Teaching on Vocational School Students' Attitudes to Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    This inquiry is focused on non-chemical vocational schools students&apos; attitudes towards chemistry. The aim is to find out and compare students&apos; attitudes at the beginning and at the end of the school year, i.e. right after their arrival at secondary school and after completing their chemistry education. The questionnaire used included three open questions and one question with a 1-5 scale. The results indicate an improvement in students&apos; conception of chemistry and also a positive shift in their perception of usefulness of chemistry for life. Nevertheless, the students assess chemistry with the school mark 3 (from 1 to 5 with 1 the best). At the end of the paper, possible steps to be taken in the future are mentioned in order to optimise chemistry education in the specific environment of non-chemical vocational schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    19-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus