Efekt zařazení chemie do kurikula středních odborných škol nechemického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10283423" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10283423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/113/101" target="_blank" >http://scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/113/101</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efekt zařazení chemie do kurikula středních odborných škol nechemického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na efekt, který má zařazení chemie do rámcových vzdělávacích programů pro obory vzdělání středního odborného vzdělávání. Tento efekt je zjišťován jako rozdíl mezi postoji žáků k chemii po ukončení základní školní docházky a po ukončení středoškolské výuky chemie, tedy v prvním ročníku střední odborné školy nechemického zaměření. Zjištěné výsledky jsou propojeny s výsledky dříve provedených výzkumů v této oblasti. Z koncepčního hlediska je nutné podniknout potřebné kroky směrem ke zvýšení kvality výuky chemie na těchto školách, jelikož právě na nich studuje většina žáků středních škol, kteří následně utvářejí všeobecné mínění společnosti.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Chemistry Insertion into the Curriculum of Non-chemical Vocational Schools
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on an effect of Chemistry inclusion into the framework educational programmes for vocational schools. The effect is measured as the difference between students' attitudes after finishing elementary education (9th grade) and after finishing their first year at non-chemical vocational school. The results of the research are connected to results of previous researches. From the point of view of the conception, it is necessary to undertake particular steps in order to increase the quality of Chemistry education at these schools. It is this group of students whose opinion subsequently creates the overall reputation of chemistry in society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
13-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—