Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of the project method in teaching biochemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10193179" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10193179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of the project method in teaching biochemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chemistry education at vocational schools suffers from its position of a marginal subject. Students therefore very often lack motivation to study chemistry even cooperate with teachers during chemistry education. In a research aimed at particular topicsin school chemistry and their motivational potential, students choose above all topics from biochemistry as the most motivating. Therefore it might be possible to increase vocational school students' motivation to learn chemistry by means of concentrating on biochemical topics. A project-based approach was chosen in order to support this theory. Despite there has been no quantitative method of measuring the effectiveness applied, qualitative indicators suggest this approach is effective. In this paper the model of this medium-term project is described.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of the project method in teaching biochemistry

  • Popis výsledku anglicky

    Chemistry education at vocational schools suffers from its position of a marginal subject. Students therefore very often lack motivation to study chemistry even cooperate with teachers during chemistry education. In a research aimed at particular topicsin school chemistry and their motivational potential, students choose above all topics from biochemistry as the most motivating. Therefore it might be possible to increase vocational school students' motivation to learn chemistry by means of concentrating on biochemical topics. A project-based approach was chosen in order to support this theory. Despite there has been no quantitative method of measuring the effectiveness applied, qualitative indicators suggest this approach is effective. In this paper the model of this medium-term project is described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Projektové vyučování v přírodovědných předmětech

  • ISBN

    978-80-7290-763-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    21-26

  • Název nakladatele

    UK PedF

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000350024400003