The use of the project method in teaching biochemistry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10193179" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10193179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of the project method in teaching biochemistry
Popis výsledku v původním jazyce
Chemistry education at vocational schools suffers from its position of a marginal subject. Students therefore very often lack motivation to study chemistry even cooperate with teachers during chemistry education. In a research aimed at particular topicsin school chemistry and their motivational potential, students choose above all topics from biochemistry as the most motivating. Therefore it might be possible to increase vocational school students' motivation to learn chemistry by means of concentrating on biochemical topics. A project-based approach was chosen in order to support this theory. Despite there has been no quantitative method of measuring the effectiveness applied, qualitative indicators suggest this approach is effective. In this paper the model of this medium-term project is described.
Název v anglickém jazyce
The use of the project method in teaching biochemistry
Popis výsledku anglicky
Chemistry education at vocational schools suffers from its position of a marginal subject. Students therefore very often lack motivation to study chemistry even cooperate with teachers during chemistry education. In a research aimed at particular topicsin school chemistry and their motivational potential, students choose above all topics from biochemistry as the most motivating. Therefore it might be possible to increase vocational school students' motivation to learn chemistry by means of concentrating on biochemical topics. A project-based approach was chosen in order to support this theory. Despite there has been no quantitative method of measuring the effectiveness applied, qualitative indicators suggest this approach is effective. In this paper the model of this medium-term project is described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech
ISBN
978-80-7290-763-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
21-26
Název nakladatele
UK PedF
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000350024400003