Australia: Case Study of a Project Day
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330286" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Australia: Case Study of a Project Day
Popis výsledku v původním jazyce
This paper represents a case study of a project day named Australia written by the project participant. The project was conducted at a vocational school in Prague. The topic was Australia elaborated from the point of view of Biology, Geography, Chemistry and History with Czech language and Mathematics included. Teachers' motivation to conduct the project as well as their experience and know-how along with their views about student activation (and activity) in the project are included. Also, the students' views of the project, its benefit for them as well as observation of their work in the project are a part of the paper. In the end a critical evaluation of the observed approach is made based on criteria of project-based education.
Název v anglickém jazyce
Australia: Case Study of a Project Day
Popis výsledku anglicky
This paper represents a case study of a project day named Australia written by the project participant. The project was conducted at a vocational school in Prague. The topic was Australia elaborated from the point of view of Biology, Geography, Chemistry and History with Czech language and Mathematics included. Teachers' motivation to conduct the project as well as their experience and know-how along with their views about student activation (and activity) in the project are included. Also, the students' views of the project, its benefit for them as well as observation of their work in the project are a part of the paper. In the end a critical evaluation of the observed approach is made based on criteria of project-based education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH
ISBN
978-80-7290-864-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
55-60
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
29. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000375780600008