Student perception of active learning methods in a political science course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00106263" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00106263 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.seda.ac.uk/resources/files/publications_246_Ch6_Student_perception_of_active_learning_methods_I_Fujdiak.pdf" target="_blank" >https://www.seda.ac.uk/resources/files/publications_246_Ch6_Student_perception_of_active_learning_methods_I_Fujdiak.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student perception of active learning methods in a political science course
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reports on a teaching innovation based on active learning methods and analyses learning outcomes and student perceptions. Based on minute papers, student feedback and classroom observations, well-planned active learning methods, especially student to student interaction, were found to improve student understanding.
Název v anglickém jazyce
Student perception of active learning methods in a political science course
Popis výsledku anglicky
The paper reports on a teaching innovation based on active learning methods and analyses learning outcomes and student perceptions. Based on minute papers, student feedback and classroom observations, well-planned active learning methods, especially student to student interaction, were found to improve student understanding.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe
ISBN
9781902435633
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
60-69
Počet stran knihy
187
Název nakladatele
SEDA
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—