Ten Years of Research Activities in Engineering Pedagogy in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000753" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000753 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000753
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402115" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402115</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402115" target="_blank" >10.1109/ICL.2012.6402115</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ten Years of Research Activities in Engineering Pedagogy in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the analysis of the ten-year history of the doctoral study programme Specialization in Pedagogy - Theory of Education of Technical Subjects (Engineering Pedagogy). This study programme was introduced at the University of Hradec Kralove in 2000 and was running in cooperation with the Czech Technical University, Prague, and with the support of other technical universities in the Czech Republic until 2010. The paper provides some details of organization of the study programme and results of dissertation theses as examples of research activities in the field of engineering pedagogy.
Název v anglickém jazyce
Ten Years of Research Activities in Engineering Pedagogy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the analysis of the ten-year history of the doctoral study programme Specialization in Pedagogy - Theory of Education of Technical Subjects (Engineering Pedagogy). This study programme was introduced at the University of Hradec Kralove in 2000 and was running in cooperation with the Czech Technical University, Prague, and with the support of other technical universities in the Czech Republic until 2010. The paper provides some details of organization of the study programme and results of dissertation theses as examples of research activities in the field of engineering pedagogy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interactive collaborative learning (ICL), 2012
ISBN
978-1-4673-2427-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Villach
Datum konání akce
25. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—