Možnosti výuky ruského jazyka pro zrakově postižené
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50001152" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50001152 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2013/sbornik%20konference%202012.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2013/sbornik%20konference%202012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti výuky ruského jazyka pro zrakově postižené
Popis výsledku v původním jazyce
Ruský jazyk zaujímá specifické postavení mezi cizími jazyky vyučovanými v České republice díky své dlouhodobé tradici, která však byla poměrně náhle přerušena. Po více než dvaceti letech je tak budována metodika výuky prakticky od základů. Současný trendrozšíření výuky ruského jazyka se dotýká i žáků se zrakovým postižením a to jak v podmínkách speciálních škol, tak i v integraci. Tento příspěvek se snaží nastínit nové možnosti výuky ruštiny nejen formou tvorby nových materiálů, ale zpřístupnění aktivit běžně užívaných ve výuce cizího jazyka a poskytnout tak moţnost plnohodnotného vzdělání zrakově postižených v souladu s moderními trendy výuky ruského jazyka s ohledem na specifické potřeby žáků.
Název v anglickém jazyce
Opportunities of Teaching the Russian Language fot the Visually Impaired
Popis výsledku anglicky
Russian language occupies specific position among foreign languages taught in the Czech Republic due to its long tradition, but it was quite suddenly discontinued. After more than twenty years, methodology have to be rebuilt from scratch. The current trend of expansion of teaching Russian concerns of students with visual impairments too, both in special schools and in the integration. This paper tries to capture not only the teaching of Russian in the form of new materials, but also tactile and audio access to activities in commonly used activities and provide full educational possibility of the visually impaired, respected modern trends in teaching Russian language and the specific needs of students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky
ISBN
978-80-244-3364-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
121-124
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
14. 3. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—