Interactive technologies in the Russian as a foreign language teaching Czech students with hearing impairments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099675" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Interaktivnyje těchnologii v processe obučenija RKI češskich studentov s narušenijami slucha
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na problémy výuky ruštiny jako cizího jazyka u českých studentů se sluchovým postižením. Z hlediska učitele se tito studenti obvykle dělí na dvě skupiny: studenti, kteří používají český znakový jazyk (neslyšící), a studenti, kteří používají mluvenou češtinu a odezírají (nedoslýchaví). Ve výuce neslyšících studentů jsou aktivně využívány technické pomůcky, např. chat, sociální sítě, interaktivní učebnice a cvičebnice. Ve výuce nedoslýchavých studentů se také používají interaktivní učebnice ruské fonetiky obsahující interaktivní schémata tvoření ruských samohlásek a souhlásek.
Název v anglickém jazyce
Interactive technologies in the Russian as a foreign language teaching Czech students with hearing impairments
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the problem of the Russian as a foreign language teaching of Czech students with hearing impairments. From the point of view of the teacher are these students divided into two groups: the Deaf who use Czech Sign Language as a mother tongue (native language) and hearing-impaired students who can use Czech Sign Language, but use often Czech (Lip Reading). In the teaching the Deaf is Czech Sign Language Interpeter and the teacher actively use technical aids, e. g. chat, social networks, interactive sylabi (Russian Morphology), interactive testing. In the teaching hearing-impaired students use the teacher interactive coursebook, e. g. Russian Phonetics and Phonology that includes statical and interactive schemes of Russian vowels and conconants.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Русистика и современность. Старые вопросы, новые ответы
ISBN
9788371649738
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
677-687
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, “Śląsk”
Místo vydání
Katowice
Místo konání akce
Sosnowiec
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—